(تصاویر) سرانجام کار خودرو های بنزینی پولستار با یک کوپه رویایی Polestar 1

به گزارش سفر به هند، کمپانی خودروسازی سوئدی پولستار Polestar که عمدتاً فعایت خود را بر طراحی و ساخت خودرو های لوکس متمرکز نموده است، اخیراً از سیاست های جدیدی رونمایی کرد که بر مبنای آن، پولستار از این پس تمام توجه خود را معطوف به فراوری خودرو های تمام الکتریکی خواهد نمود. بر این اساس، بازار های لوکس خودرو دیگر شاهد خودرو های فوق لاکچری بنزینی پولستار نخواهند بود، اما به نظر می رسد، پولستار میخواهد یک نقطه سرانجام باشکوه برای برنامه توقف فراوری این خودرو ها در نظر بگیرد و آن هم معرفی نسخه جدید و رویایی از کوپه Polestar 1، به عنوان آخرین خودروی بنزینی این کمپانی است.

(تصاویر) سرانجام کار خودرو های بنزینی پولستار با یک کوپه رویایی Polestar 1

به گزارش خبرنگاران به نقل از وبسایت autoexpress، به دنبال تمرکز خودروسازی پولستار بر طراحی و فراوری خودرو های تمام برقی، این شرکت میخواهد تا در اواخر سال میلادی جاری، آخرین خودروی Polestar 1 با پیشرانه ترکیبی را روانه بازار کند. اما این خودروی کوپه پرچمدار قرار نیست با یک طراحی و ظاهر ساده عرضه گردد، بلکه قرار است به صورت یک مدل ویژه راهی بازار گردد. بنا بر اطلاعات منتشر شده، این نسخه ویژه که تنها در 25 دستگاه فراوری خواهد شد، شاهد تغییراتی در ظاهر خارجی و فضای داخلی، نسبت به نسخه قبلی این خودرو خواهد بود.

به گزارش خبرنگاران، از جمله بازنگری های قابل مشاهده در این خودرو، نسبت به مدل قبلی Polestar 1، می توان به رنگ جدید طلای مات، صفحه های ترمز متفاوت و چرخ های آلیاژی 21 اینچی مشکی، اشاره نمود. چراغ های جلوی LED نیز به صورت استاندارد ارائه می شوند و دارای مارک تجاری Thors Hammer می باشند. فضای داخلی نیز دارای یک جایگاه برقی ظریف با روکش چرم مشکی و دوخت طلای متضاد، برای مطابقت با نمای خارجی کوپه است. خریداران می توانند از حق انتخاب همان نمایشگر های سه گانه نسل فعلی و همچنین دنده کریستال غیرمعمول جدید، برخوردار شوند.

پولستار هنوز پیشرانه مدل فعلی را برای این نسخه ویژه تغییر نداده است. این خودرو از همان پیشرانه 2.0 لیتری چهار سیلندر بنزینی با دو موتور توربوشارژ یاریی الکتریکی برخوردار است. این یک موتور محور جلو است که می تواند برای تأمین نیرو، از موتور های الکتریکی دوتایی که در عقب قرار گرفته اند، بهره ببرد. به گزارش خبرنگاران، این سیستم خروجی ترکیبی، 601 اسب بخار و و 1000 نیوتن متر گشتاور دارد که به گفته پولستار قادر است خودرو را ظرف 4.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. این دو موتور الکتریکی همچنین می توانند قدرت بیشتری را به چرخ ها بفرستند تا به توانایی پیچیدن یاری نمایند.

با این حال، جایی که بیشتر بسته های باتری پلاگین خودرو های هیبرید بین 12-15 کیلووات ساعت هستند، این مدل ویژه Polestar 1 دارای یک واحد 34 کیلووات ساعت است. این بزرگتر از باتری موجود در اغلب خودرو های تمام الکتریکی است که برد الکتریکی ادعا شده 77 مایل را به کوپه می دهد. برای جبران وزن قابل توجه بسته باتری، پولستار بیشتر پانل های بدنه این مدل ویژه را از فیبر کربن قالب زده است. دامپر های آهلینز قابل تنظیم همچنین به کنترل جرم 2.3 تنی خودرو یاری می نمایند که توسط کولیس های ضربه گیر شش پیستون بسیار زیاد پشتیبانی می گردد.

خودروسازی پولستار می گوید که در حال حاضر تنها چند دستگاه از این خودرو ها را ساخته و در دسترس است، با این حال اگر یک خریدار انگلیسی خوشبخت پیروز گردد یکی از آن ها را سفارش دهد، باید با این واقعیت کنار بیاید که این مدل ویژه تنها با فرمان سمت چپ عرضه خواهد شد. از آنجا که نسخه ویژه Polestar 1 را فقط می توان با رنگ مات سفارش داد، این موضوع 4500 پوند به قیمت نمونه استاندارد خواهد اضافه کرد که در حال حاضر 139 هزار پوند انگلیس قیمت دارد؛ بنابراین اگر بخواهیم قیمت تصور درستی از قیمت این مدل ویژه داشته باشیم، باید حداقل قیمتی معادل 143500 پوند را در نظر بگیریم.

تصاویر مدل ویژه کوپه Polestar 1

منبع: فرارو
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 963

به "(تصاویر) سرانجام کار خودرو های بنزینی پولستار با یک کوپه رویایی Polestar 1" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) سرانجام کار خودرو های بنزینی پولستار با یک کوپه رویایی Polestar 1"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید