ترکیه تحقیقات درباره فیس بوک و واتس اپ را شروع کرد

به گزارش سفر به هند، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، سازمان ناظر بر رقابت ترکیه خاطرنشان کرد در پی تحقیقاتی، واتس اپ آپدیت جدید و جنجالی خود را در این کشور اجرا نمی کند. براساس این آپدیت، واتس اپ اطلاعات کاربران را با فیس بوک و شرکت های زیر مجموعه آن به اشتراک می گذارد.

ترکیه تحقیقات درباره فیس بوک و واتس اپ را شروع کرد

بهترین تجربه سفر را با سفر ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

اما این پیغام رسان متعلق به فیس بوک گفت همچنان تصمیم دارد آپدیت را برای کاربران ترکیه ای اجرا کند. این امر نشان دهنده سردرگمی رگولاتورها و فیس بوک درباره این آپدیت است که نگرانی هایی را میان کاربران نیز ایجاد نموده است.

پس از اعلام آپدیت جدید واتس اپ در اوایل سال میلادی جاری، کاربران ترکیه ای این پیغام رسان که نگران اشتراک گذاری اطلاعات خصوصی شان بودند، اپ های جایگزین آن مانند پیغام رسان داخلیBip را دانلود کردند.

از سوی دیگر با وجود آنکه واتس اپ گفت محتوای پیغام ها همچنان رمزگذاری شده باقی می ماند اما بسیاری از کاربران ترکیه ای تصمیم گرفتند حساب کاربری واتس اپ خود را حذف نمایند.

در این میان هیأت رقابت ترکیه تحقیقاتی درباره فیس بوک و واتس اپ را شروع کرد تا احتمال نقض قانون این کشور و سواستفاده از موقعیت برتر در بازار را آنالیز کند.

این سازمان روز گذشته در بیانیه ای اشاره نمود واتس اپ آپدیت مذکور را برای هیچیک از کاربران ترکیه ای و حتی آن دسته ای که با شرایط پیغام رسان موافقت نموده اند، اجرا نخواهد شد.

اما واتس اپ در بیانیه ای نوشت: اکنون موضوع ما اجرا نکردن آپدیت جدید در ترکیه نیست. ما همچنان مشغول آنالیز گام های بعدی با مقامات هستیم و به ارائه سرویس ارتباطی ایمن و خصوصی برای کاربران متعهد هستیم.

این پیغام رسان تاکید نمود آپدیت مذکور قابلیت اشتراک گذاری اطلاعات با فیس بوک را گسترش نمی دهد و روی پیغام های خصوصی افراد با دوستان و خانواده نیز تأثیری ندارد.

این درحالی است که هفته گذشته آلمان نیز به فیس بوک دستور داد پردازش اطلاعات کاربران فیس بوک را متوقف کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1050

به "ترکیه تحقیقات درباره فیس بوک و واتس اپ را شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه تحقیقات درباره فیس بوک و واتس اپ را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید