تحلیل بازار طراحی سایت از گذشته تا به امروز

به گزارش سفر به هند، در گذشته دید صاحبان کسب و کار نسبت به طراحی سایت، کاملا سنتی بود و طراحی سایت را مانند یک کالای لوکس می دیدند و تصوری که از سایت داشتند یک کاتالوگ آنلاین بود بنابراین بازاریابی دیجیتال و بر بستر وب و با لحاظ کردن سئو و بهینه سازی وب موضوعیتی نداشت.

تحلیل بازار طراحی سایت از گذشته تا به امروز

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ بروشور ارزان از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

در گذشته دید صاحبان کسب و کار نسبت به طراحی سایت، کاملا سنتی بود و طراحی سایت را مانند یک کالای لوکس می دیدند و تصوری که از سایت داشتند یک کاتالوگ آنلاین بود بنابراین بازاریابی دیجیتال و بر بستر وب و با لحاظ کردن سئو و بهینه سازی وب موضوعیتی نداشت. اما امروزه طراحی سایت رکنی مهم در بازاریابی است.

در واقع شرکت هایی که می خواستند سایت داشته باشند، این کار را نه به خاطر مزایایی که داشتن سایت دارد، بلکه به این دلیل که یک کالای لوکس به اسم سایت داشته باشند، می خواستند. آنها برنامه ای برای بیشتر دیده شدن محصولات خود یا بازاریابی بر بستر اینترنت در دستور کار خود قرار نمی دادند و هیچ اطلاعاتی هم در زمینه سئو و بهینه سازی سایت نداشتند.

به مرور زمان، دید جامعه تغییر پیدا کرد و مدیران شرکت ها، سایت را دیگر یک کالای لوکس نمی­ دیدند و علاقه بیشتری برای حضور جدی تر در این حوزه از خود نشان دادند. افراد به سئو علاقه پیدا کردند و حتی بسیاری از کسب وکارهای سنتی به سمت سئو و طراحی سایت حرکت کردند، اما دیدی که نسبت به این موضوع داشتند هنوز کامل نشده بود و سایت را به صورت یک پروژه که از نقطه ای آغاز شده و در نقطه ای دیگر انتها می­ یابد می­ دیدند و برنامه ­ای برای فراوری محتوا و به روزرسانی سایت نداشتند. به همین دلیل مسئول فراوری محتوا، کارشناس سئو، مدیر سایت و بازاریاب دیجیتال در چنین شرکت ­هایی جایگاهی نداشت و اصولا چنین مشاغلی در ایران تعریف نشده بود!

در همین رابطه رضا شیرازی یکی از متخصصین حوزه سئو و بهینه سازی سایت، تعبیر جالبی در این زمینه ارائه داده اند. وی معتقد است که سئو در واقع یک مسابقه است. مسابقه ای که به ازاء هر کلمه کلیدی در موتورهای جستجو برگزار می گردد، همه شرکت نمایندگان در مسابقه آرزو دارند که مقام اول را به دست آورند اما فقط یک نفر برنده می گردد، اگر چه رتبه های بعدی هم بی نصیب از جایزه نخواهند ماند. به عبارتی دیگر سئو یعنی تحلیل رفتار کاربران و موتورهای جستجو با هدف طراحی استراتژی مناسب برای کسب بهترین نتیجه ممکن است.

سئوکار کسی است که احتیاجهای مخاطب را می شناسد، اهداف کسب و کار و منابع آن را می شناسد و براساس منابعی که در اختیار دارد و شرایط رقبا، استراتژی بهینه برای پیروزی در این رقابت را طراحی می نماید.

در سال های اخیر، شاهد این موضوع هستیم که بیشتر شرکت ­ها دیگر وب سایت را یک کالای لوکس و تجملی نمی­ بینند، بلکه برای آن برنامه ­ریزی دارند و حداقل یک نفر به عنوان مدیر وب سایت در تیم خود دارند که ممکن است همزمان کارهای فراوری محتوا و سئو را نیز انجام دهد. از سوی دیگر دیدگاه دراز مدت تری نسبت به قبل به این حوزه دارند.

واقعیت این است که وب سایت شرکت، می ­تواند دفتر یک مجموعه در بستر اینترنت باشد که 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته باز است و می ­تواند به کاربران خدمات آنلاین ارائه دهد. همچنین با استفاده از تکنیک های بازاریابی محتوایی با هزینه ای بسیار کمتر از روش ­های تبلیغات سنتی، می ­توان فروش بسیار بالایی برای سایت ایجاد کرد.

وب سایت یک موجود زنده است، باید او را با محتوای جدید تغذیه کرد، تعامل با مشتریان و تحلیل فرآیندهای سایت می­ تواند باعث رشد آن در بستر اینترنت گردد. احتیاجهای شما و جامعه در حال تغییر است و اگر به وب سایت خود توجه نکنید در طول زمان از بین می رود و خواهد مرد. بنابراین طراحی سایت یک پروژه نیست که نقطه آغاز و انتها داشته باشد، بلکه شرکتی که سایت طراحی می­ کند، باید بتواند در درازمدت شما را پشتیبانی کند و در کنار شما باشد. یکی از مشکلاتی که در تعامل مشتریان و شرکت های طراحی سایت باعث سو تفاهم می­ گردد همین موضوع است، بعضی از مشتریان این تصور را دارند که شرکت طراحی سایت باید تا ابد آنها را بدون دریافت هزینه پشتیبانی کند و شرکت های طراحی سایت نیز بعضا می­ خواهند پروژه را به اتمام برسانند و به سراغ پروژه جدید بفرایند و همین موضوع برای هر دو طرف مشکل ایجاد خواهد نمود.

از طرف دیگر، در حال حاضر بسیاری از مدیران سایت­ ها تمرکز خود را بر روی افزایش ورودی سایت به وسیله گوگل یا تبلیغات گذاشته ­اند و توجه زیادی به بهبود فرآیندها و همچنین بهبود تجربه کاربران بر روی سایت نمی­ نمایند. همین موضوع باعث می­ گردد که بسیار کمتر از پتانسیلی که دارند نتیجه بگیرند. باید به این نکته دقت کرد که سیستم ­های مدیریت محتوا، براساس احتیاج یک کسب و کار باید انتخاب شوند و وجود افرادی به عنوان مشاور و تحلیلگر در کنار شرکت­ هایی که قصد ورود به بازار اینترنت را دارند، به بهبود فرایند کاری آن ها یاری زیادی خواهد نمود.

معمولا یافتن شرکتی که همه فاکتورهای حرفه ای و اصولی طراحی سایت مثل بهینه سازی و استانداردهای برنامه نویسی را رعایت کند، کاری پیچیده و سخت است. برای سفارش پروژه طراحی سایت یکی از شرکت های باسابقه و پیروز این حوزه وب24 است که خیال کسب و کارها را از همه جنبه های طراحی سایت راحت می نماید.

منبع: ا خبار رسمی

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفر به هند تأیید و یا رد نمی گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 58

به "تحلیل بازار طراحی سایت از گذشته تا به امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیل بازار طراحی سایت از گذشته تا به امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید