بزرگترین اشتباهاتی که هنگام خشک کردن مو با سشوار مرتکب می شوید

به گزارش سفر به هند، گاهی اوقات احساس می شود که خشک کردن مو با سشوار بسیار سخت است و طول می کشد. اگر بعد از همه کارها نتیجه بدی دریافت می کنید، ممکن است از خود بپرسید که چه اشتباهی کرده اید؟

بزرگترین اشتباهاتی که هنگام خشک کردن مو با سشوار مرتکب می شوید

تعدادی تکنیک وجود دارد که به شما کمک می کند موهای زیبا و ابریشمی را که می خواهید بدست آورید. در ادامه نکاتی را بخوانید که به شما کمک می کند اشتباهات خود را در رابطه با خشک کردن مو با سشوار برطرف کنید.

اشتباهات خشک کردن مو با سشوار

موهایتان خیلی خیس است

گرچه همه متخصصان در مورد خشک بودن موهای شما توافق ندارند اما آنها موافقند که شما نباید برای خشک کردن مو با سشوار هنگامی که زیاد مرطوب است بروید. اگر موهای شما خیلی مرطوب باشد، خشک شدن آن خیلی طولانی می شود. اگر خشک کردن مو با سشوار خیلی طولانی شود، تمام آن گرمای اضافی به موهای شما آسیب می رساند. سعی کنید قبل از استفاده از سشوار، موهای خود را بیشتر با حوله خشک کنید اما این کار را به آرامی انجام دهید. اگر مچاله کردن مو خیلی خشن باشد، می تواند خاتمهی موهای شما را دچار شکاف کند. اگر هنوز موهای شما آسیب می بیند، میشل فن، استاد زیبایی پیشنهاد می کند برای خشک کردن موهای خود از یکی از تی شرت های خود استفاده کنید. برای موهای آسیب دیده یا نازک، الیاف حوله ها ممکن است خیلی خشن باشند. یک تی شرت نخی خوب بافت لطیف تری خواهد داشت.

بخش های تقسیم شده موهای شما خیلی بزرگ هستند

یک راه عالی برای اطمینان از سریع بودن خشک کردن مو با سشوار و دمیدن کمتر آن، تقسیم موهایتان است. تقسیم موهایتان برای دو چیز مفید است: خشک کردن و حالت دادن. اگر قسمت های موهایتان خیلی بزرگ باشد و خشک کنتان به همه موها نرسد، فقط به دلیل موهایی که هنوز خیس هستند دچار موخوره می شوید. برای جلوگیری از آسیب، اطمینان حاصل کنید که بخش های موهای شما به اندازه کافی نازک هستند و می توانید به سرعت آنها را خشک کرده و روز خود را ادامه دهید.

نکته مفید دیگر هنگام تقسیم کردن موهایتان این است که از پایین به بالا شروع کنید. جمع کردن موهایتان به راحتی انجام می شود و مشخص می کند که کدام قسمت ها خشک و کدام یک مرطوب هستند. اگر از بالا به پایین شروع کنید، قسمت خشک مو ممکن است مستعد مخلوط شدن با قسمت های مرطوب باشد. بعلاوه، بخش بندی درست باعث مخلوط نشدن با قسمت هایی می شود که قبلاً خشک کرده اید.

شما از محافظ گرما استفاده نمی کنید

حتی اگر سشوار خود را با دمای زیاد استفاده نکنید، می تواند بسیار سریع داغ شود. پیشنهاد می کنیم هرگز بدون استفاده از یک محصول محافظ برای خود، هیچ وسیله داغی به موهایتان نزنید. این امر نه تنها از ایجاد شکاف های سخت مو جلوگیری می کند، بلکه به عملکرد ابزار داغ نیز کمک خواهد کرد. ظاهر طراحی شده آن می تواند خشن باشد اما ژل های خاصی که دو برابر محافظ دارند، در واقع می توانند موهای صاف و فرهای کاملاً مناسب شما را نگه دارند. حتی بهتر، بسکمک از محافظ های حرارتی به صورت اسپری هستند. این امر توزیع یکنواخت محصول روی مو را آسان می کند.

شما از تنظیم گرمای اشتباه استفاده می کنید

یک راه عالی دیگر برای جلوگیری از داغ نشدن موهای شما این است که … موهای خود را داغ نکنید. به یک دلیل سشوار شما تنظیمات حرارتی مختلفی دارد که تحمل گرما در همه موها برابر نیستند. جاس پرز، آرایشگر حرفه ای، به هافینگتون پست گفت، گرمای زیاد برای موهای واقعاً ضخیم طراحی شده است. تنظیم کم برای موهای نازک یا شکننده مناسب است. اگر هنوز متقاعد نشده اید که گرمای زیاد مشکل ساز است، ممکن است در جهت کدر شدن مو یا بدتر از آن باشید. دکتر جف دونووان، متخصص پوست کانادایی، توضیح می دهد: افرادی که موهایشان آسیب می بینند، توجه دارند که مو به راحتی خرد می شود. مو درخشش خود را از دست می دهد. کنترل مو کمتر می شود. در بعضی موارد، آسیب ساقه مو حتی ممکن است منجر به ریزش مو شود. تمام این فاجعه ها زمانی اتفاق می افتد که گرمای زیادی روی موهای خود تحمل کنید. هنگام تشخیص آسیب مو، یکی از اولین توصیه های دکتر دونووان به مشتریان این است که از تنظیم گرمای کمتری در هنگام خشک کردن مو با سشوار خود استفاده کنید.

نمی دانید تنظیمات خنک برای چیست؟ این در واقع برای اطمینان از موهای جذاب شما است که براق، درخشنده و مدل دار شود. بعد از اینکه موهایتان کاملا خشک شد، می توانید از هوای خنک استفاده کنید تا حالت آن در جای خود ثابت بماند.

سشوار را خیلی نزدیک نگه می دارید

از آن نازل سشوار استفاده کنید. نازل را به صورت مورب به سمت پایین رشته مو قرار دهید تا جریان هوا روی سر متمرکز شود تا زمان خشک شدن کاهش یابد. اما اگر آن هوای پر از گرما را بیش از حد به موهای خود نزدیک کنید، آسیب شدیدی ایجاد می کند. نگه داشتن سشوار برای مدت طولانی می تواند مو را سوزانده و پوست سر را نیز تحریک کند، به طور بالقوه باعث آسیب دائمی به فولیکول های مو شود، در نتیجه باعث ریزش مو و طاسی سکه ای می شود. واضح است که بهتر است از سلامتی مو (و دمای کلی بدن) خودداری کنید و جریان هوا را مستقیماً به قسمتی که خشک می کنید نزدیک نکنید. اگر مطمئن نیستید که چقدر باید آن را نگه دارید پیشنهاد می شود که: سشوار باید کاملاً نزدیک مو باشد اما در واقع آن را لمس نکند.

شما از برس اشتباه استفاده می کنید

در صورتی که قبلاً این را جدی نمی گرفتید، گرمای زیاد هنگام خشک کردن مو با سشوار یک مشکل بزرگ است. این باعث می شود که یک برس فلزی به سرعت گرم شود. این می تواند به سرعت به یک داغی دردناک برسد. به جای آن یک برس موی سرامیکی را امتحان کنید. آنها درخشش مورد نظر شما را به وجود می آورند. اگر در یافتن آن مشکل دارید، همیشه می توانید برس مو را با ترکیبی از سرامیک و پلاستیک انتخاب کنید.

شما سشوار را تمیز نمی کنید

درست مثل اینکه شما باید موهای خود را بشویید، باید سشوار خود را نیز تمیز کنید. تمام آن ذرات چربی و گرد و غبار که در فیلتر سشوار شما جمع می شوند، کاری جز ایجاد موخوره برای شما انجام نمی دهند. اگر سشوار شما کاملاً کثیف شده باشد، نمی تواند نیرویی را که لازم است تولید کند. در واقع، این فرآیند خشک شدن شما را طولانی تر می کند و هیچ کس برای این کار وقت ندارد. اطمینان حاصل کنید که سشوار خود را بیشتر از طول عمر آن نگه ندارید (حدود 600 تا 800 ساعت) و فیلتر آن را تمیز کنید.

شما ابزار همراه سشوار را دور می ریزید

آن دسته از ابزاری که همراه سشوار شما هستند فضای زیادی را اشغال می کنند اما از اهمیت فوق العاده ای برخوردارند! دفعه دیگر که می خواهید پخش کننده یا متمرکز کننده خود را جدا کنید، خوب فکر کنید. متمرکز کننده اطمینان حاصل می کند که موهای شما زیبا و براق باقی بماند، در حالی که پخش کننده اطمینان می دهد که فرهای شما را حفظ می کنند و باعث شکنندگی آنها نمی شود. همچنین می توان از هر دو ابزار در انواع مختلف مو استفاده کرد - برای استفاده از دیفیوزر، نیازی نیست که موهای شما پر از فر باشد و لازم نیست که حتماً صاف باشد. همه چیز به ظاهری که آن روز می خواهید بستگی خواهد داشت. آرایشگران حرفه ای به هر دو ابزار نیاز دارند، بنابراین با بیرون انداختن آنها به موهای خود هیچ لطفی نخواهید کرد.

شما از سشوار اشتباه استفاده می کنید

با وجود کلمات فانتزی مانند آیونیک، تورمالین و سرامیک که به بازار سشوار ریخته می شود، آیا می دانید کدام یک برای موهای شما بهترین است؟ تقریباً همه سشوارهای موجود در بازار ادعا می کنند که آیونیک هستند. سشوارهای آیونیک کمک می کنند موهای شما سریعتر خشک شوند بدون اینکه آسیب بیشتری ببینند. آیونیک ها اساساً الکتریسیته ساکن را که باعث ایجاد وز می شود از بین می برند. همچنین تأثیر زیادی ندارد زیرا برق ساکن در طولانی مدت موخوره ایجاد نمی کند و در خاتمه خاموش شدن شما به هر حال از بین می رود.

سشوارهای آیونیک تقریباً برای همه مفید هستند زیرا گرمای قابل تنظیم دارند و از آسیب دیدن جلوگیری می کنند (به علاوه بازار با آنها اشباع شده است). آیا به دنبال مدل حتی ملایم تری هستید؟ سشوار سرامیکی را امتحان کنید که به گرمای مادون قرمز متکی باشد. اگر موهای شما کمی آسیب دیده است و احساس می کنید که بیشتر از مو شبیه کاه است، این ممکن است انتخاب خوبی برای شما باشد. خاتمه، اگر هنوز راضی نیستید، سشوارهای تورمالین می توانند به موهایتان درخشش حسادت انگیز بدهند.

در مورد سلامت موهایتان هوشمند باشید

به یاد داشته باشید که تنظیم گرمتر تضمین نمی کند که موهای شما سریعتر خشک می شوند. درعوض، به دنبال نوع خاصی از سشوار باشید که به شما کمک می کند تا تمام آن آب را از تارهای موهایتان پاک کنید. کمی وقت اضافی دارید؟ قبل از خشک کردن با سشوار، مطمئن شوید که موهای شما تا حدی خشک شده اند. اگر همیشه مطمئن شوید که از مواد محافظ استفاده می کنید و به طور مرتب سشوار را تمیز می کنید، موهایی زیبا و براق خواهید داشت.

منبع:

thelist

منبع: هفت گنج
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 600

به "بزرگترین اشتباهاتی که هنگام خشک کردن مو با سشوار مرتکب می شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین اشتباهاتی که هنگام خشک کردن مو با سشوار مرتکب می شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید