ایرپادزها و لوازم جانبی مک احتمالاً تا 2024 به USB، C مجهز می شوند

به گزارش سفر به هند، به گفته مارک گورمن از خبرگزاری بلومبرگ، هر سه مدل ایرپادز و لوازم جانبی مک مانند مجیک کیبورد و مجیک ترک پد احتمالا تا سال 2024 به درگاه USB-C مجهز خواهند شد.

ایرپادزها و لوازم جانبی مک احتمالاً تا 2024 به USB، C مجهز می شوند

در اوایل این هفته، مجلس اروپا سیاست تازهی را تصویب کرد تا تولیدکنندگان را مجبور کند تا انتها سال 2024، درگاه شارژ USB-C را به عنوان یک درگاه شارژ مشترک در طیف گسترده ای از دستگاه ها به بازارهای اروپایی ارائه دهند. گورمن در تازهترین نسخه از خبرنامه هفتگی Power On خود گفته که اپل در حال آماده شدن برای ایجاد تغییراتی در دستگاه های خود برای اعمال این دستورالعمل تازه است.

این روزنامه نگار بر این باور است که اپل تا تاریخ اعلام شده برای اجرای این قانون یعنی اواخر سال 2024، بیشتر محصولات خود را به درگاه USB-C تغییر خواهد داد. طبق ادعای گورمن، سری آیفون 15 یک سال زودتر از دستور اتحادیه اروپا یعنی در پاییز سال 2023 با درگاه USB-C به کاربران معرفی خواهد شد. همچنین آیپد معمولی اپل، تنها آیپدی که هنوز دارای کانکتور لایتنینگ است، باید تا انتها سال جاری به USB-C مجهز شود.

تحلیلگر خبرگزاری بلومبرگ پیش بینی می کند که اگر اپل یک مدل تازه آیفون SE را در مارس 2024 با درگاه لایتنینگ به جای پورت USB-C عرضه کند، مطابق با قوانین تازه اتحادیه اروپا خواهد بود زیرا احتمالاً این محصول تا قبل از انتها سال 2024 عرضه خواهد شد. اما هر مدل تازه آیفون SE که در سال 2025 یا 2026 معرفی شود، باید مجهز به درگاه USB-C باشد.

گورمن خاطرنشان کرده تمام مدل های ایرپادزها و همچنین لوازم جانبی مک مانند مجیک کیبورد، مجیک ماوس و مجیک ترک پد باید تا انتها سال 2024 به درگاه USB-C تغییر کنند. او همچنین چندین مک تازه را در سال آینده پیش بینی کرده که از جمله آن می توان به آی مک تازه و مک پرو اشاره کرد. وی در ادامه گفته که احتمالاً این سیاست با به روزرسانی های لوازم جانبی اپل همراه خواهد بود.

علی رغم تصویب قانون بهره گیری همه محصولات از درگاه USB-C، روزنامه نگار مطرح بلومبرگ بر این باور است که دوران استفاده از USB-C به ویژه برای گوشی های هوشمند اپل بسیار کوتاه تر از دوره کانکتور 30 پین آیپاد یا درگاه لایتنینگ خواهد بود. کانکتور آیپاد و لایتنینگ برای حدود 11 سال قبل از خروج تدریجی روی دستگاه های تازه اپل تعبیه شده اند. گورمن همچنان معتقد است که آینده اپل را شارژهای بی سیم تشکیل می دهند و برخی از پروژه های لغو شده این شرکت نظیر شارژر بی سیم ایرپاور در سال 2017، در نهایت به تحقق خواهد پیوست.

او همچنین افزود که در چند سال آینده، اپل احتمالاً انتقال کامل به شارژهای بی سیم در آیفون و آیپد را آغاز خواهد کرد، اقدامی که تا حد زیادی دستگاه ها را از قانون اتحادیه اروپا مبنی بر الزام استفاده از پورت USB-C مستثنی می کند. باید دید در ماه های آینده چه اخبار دیگری در این مورد در رسانه های خبری منتشر می شود.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 مهر 1401 بروزرسانی: 18 مهر 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1503

به "ایرپادزها و لوازم جانبی مک احتمالاً تا 2024 به USB، C مجهز می شوند" امتیاز دهید

1 کاربر به "ایرپادزها و لوازم جانبی مک احتمالاً تا 2024 به USB، C مجهز می شوند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرپادزها و لوازم جانبی مک احتمالاً تا 2024 به USB، C مجهز می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید