اپل به همکاری با جانی آیو ، مدیر طراحی سابق این شرکت ، خاتمه داد

به گزارش سفر به هند، به گزارش نیویورک تایمز، از زمانی که جانی آیو، مدیر سابق طراحی اپل در سال 2019، اپل را ترک کرد، به عنوان مشاور به وسیله شرکت طراحی LoveFrom با اپل همکاری می کرد، اما همکاری اپل و آیو اکنون به انتها رسیده است.

اپل به همکاری با جانی آیو ، مدیر طراحی سابق این شرکت ، خاتمه داد

اپل و آیو توافق کردند که همکاری خود را متوقف نمایند و به یک رابطه بیش از 30 ساله سرانجام دهند. آیو مسئول بعضی از بزرگترین محصولات اپل، مثل طراحی آیفون، اپل واچ، مک ها، فروشگاه های خرده فروشی اپل بوده است.

آیو در ژوئن 2019 با هدف ایجاد شرکت طراحی شخصی خود از اپل جدا شد. در آن موقع، آیو گفت که اپل یکی از مشتریان اصلی او خواهد بود و آیو به انجام کار های طراحی ادامه خواهد داد. از آن موقع، آیو روی iMac 24 اینچی و سایر محصولات کار می کرد، به علاوه او راهنمایی هایی در خصوص طراحی Apple Car ارائه می کرد.

وقتی آیو اپل را ترک کرد، اپل قراردادی چند ساله با او امضا کرد که ارزش آن بیش از 100 میلیون دلار بود. طبق این شرایط، اپل مشتری اصلی LoveFrom بود، اما این معامله، آیو را از کار بر روی پروژه هایی که اپل احساس می کرد رقابتی بودند، محدود کرد.

آیو و اپل قرار بود قرارداد را تمدید نمایند، اما تصمیم گرفتند آن را تمدید ننمایند. طبق گزارش ها، مدیران اپل از اینکه اپل چقدر به آیو پرداخت می نماید، سؤال می نمایند و بعلاوه گفته می گردد که از مهاجرت طراحان اپل به LoveFrom ناامید و ناخرسند شده اند.

از سوی دیگر ، آیو می خواست که حق انتخاب مشتری داشته باشد و در عین حال همکاری با اپل را حفظ کند.

شایعات حاکی از آن است که آیو اپل را ترک نموده زیرا پس از عرضه اپل واچ ناامید شده. طبق گزارشات، آیو احساس نارضایتی می کرد زیرا اپل تمرکز کمتری بر طراحی و تمرکز بیشتر بر روی عملیات داشت.

گفته می گردد که آیو احساس می کرد که کوک علاقه چندانی به فرآیند توسعه محصول ندارد و ظاهراً از اینکه هیئت مدیره اپل پر از مدیرانی بود که به جای فناوری در زمینه اقتصادی و عملیاتی سابقه داشتند، ناامید شده بود.

از زمان خروج آیو، جف ویلیامز بر تیم های طراحی اپل نظارت داشته است و به این کار ادامه خواهد داد. طراحی صنعتی همچنان به وسیله اوانز هنکی رهبری می گردد و طراحی نرم افزار به وسیله الن دای راهنمایی می گردد. بعلاوه گفته می گردد که گرگ جوسویاک، مدیر بازاریابی اپل، نقشی اساسی در انتخاب طراحی محصول دارد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1456

به "اپل به همکاری با جانی آیو ، مدیر طراحی سابق این شرکت ، خاتمه داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل به همکاری با جانی آیو ، مدیر طراحی سابق این شرکت ، خاتمه داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید