اولین تجربه و نکات مهم برای سفر انفرادی

به گزارش سفر به هند، اینکه به تنهایی به یک نقطه ناشناخته از دنیا که هیچ کس را از آن منطقه نمی شناسید سفر کنید، می تواند کمی ترسناک به نظر برسد و وقتی به کشورهای دیگر سفر می کنید، احتمال بسیار بالایی وجود دارد که هیچ چیز در خصوص فرهنگ یا زبان آن کشور ندانید. با اینکه فکر تنها سفر کردن، یکی از دلایل اصلی تردید برای انجام این کار است، بهتر است ترس خود را کنار بگذارید و واقعا به این سفر هیجان انگیز فکر کنید. سفر تکنفره می تواند یک تجربه واقعا دلنشین و آزادی بخش باشد. یاد بگیرید از محدوده آسایش خود بیرون بروید، با افراد تازه آشنا شوید و چیزهای تازهی در خصوص خودتان یاد بگیرید. همه می بایست حداقل یک بار در زندگی، سفر تکنفره را تجربه نمایند. یکی از نکات مهم برای سفر انفرادی این است که همه تصمیمات سفر را خودتان می گیرید. هر کاری که می خواهید انجام می دهید، هر چیزی را که می خواهید می بینید، هر چه که می خواهید می خورید و هر جا که می خواهید می خوابید. نکات ضروری برای سفر انفرادی این است که خودتان را از قبل آماده کنید. اما نکات مهم دیگری نیز وجود دارند که در این مطلب خبرنگاران به آن ها می پردازیم. با ما در مقاله دانستنی هایی درباره سفر انفرادی همراه باشید.

اولین تجربه و نکات مهم برای سفر انفرادی

نکات مهم سفر تکنفره: پول خود را پس انداز کنید

تا می توانید پس انداز کنید. تا زمانی که قادر نیستید با پولی که در حساب بانکی خود دارید مخارج سفر خود را بپردازید، به سفر نروید. مسلما نمی خواهید از یک سفر فوق العاده به خانه برگشت و سپس بخاطر پرداخت هزینه های سفر و صورتحساب های خود دچار استرس شوید. با صرفه جویی در هزینه ها و برنامه ریزی برای پس انداز، راه خود را به سوی یک سفر رویایی باز کنید. بهتر است از قبل برنامه ریزی کنید و یک هدف مالی برای آغاز سفر در نظر بگیرید تا بدانید سفرتان چقدر هزینه خواهد داشت و چقدر باید پس انداز نمایید. این مورد از نکات ضروری برای سفر انفرادی هست.

نکات مهم سفر تکنفره: یک بودجه برای سفر معین کنید

هر زمان که سفر می کنید، بهتر است از قبل بودجه ای برای سفرتان در نظر بگیرید تا وقتتان برای اینکه فکر کنید آیا می توانید هزینه موارد مختلف را بپردازید، هدر نشود و دچار نگرانی و استرس بی مورد نگشت. از قبل تحقیق کنید و محل اقامت، فعالیت ها و غذاهایی که قرار است بخورید را در نظر بگیرید سپس یک بودجه برای سفر خود معین کنید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که طبق برنامه ریزی عمل کنید. البته کمی بودجه اضافه برای سفر در نظر بگیرید تا گاهی بتوانید در خرج کردن، کمی انعطاف پذیرتر باشید. این مورد از نکات ضروری برای سفر انفرادی به شمار میرود.

نکات مهم سفر تکنفره: یک مقصد گردشگری مناسب انتخاب کنید

منابع عالی متعددی برای انتخاب مقصد گردشگری مناسب وجود دارند؛ چه از قبل، مقصد خود را انتخاب نموده باشید یا اصلا به آن فکر نکنید و فقط خود سفر کردن برایتان مهم باشد. یکی از روش های انتخاب مقصد مناسب این است که توصیه های سایر کسانی که تکنفره سفر می نمایند را بشنوید و طبق آن، برترین ها را برای سفر انتخاب کنید. بدین گونه از قبل متوجه می شوید که چه انتظاراتی باید داشته باشید و باید دنبال چه چیزی بگشت.

نکات مهم سفر تکنفره: محل اقامت خود را با دقت انتخاب کنید

در طول سفر، بهتر است هتلی انتخاب کنید که دارای امکانات مختلفی مانند اینترنت وای فای رایگان، گزینه های مختلف غذا خوردن، فعالیت های متفاوت و رویدادهای جالب باشد و بعلاوه یک مسئول پذیرش که توانایی پاسخ گویی سوالات شما را داشته باشد. بهتر است از قبل به طور کامل تحقیق کنید و هتل ها یا آپارتمان های اقامتی خاصی انتخاب کنید که راحت تر هستند و امکانات بیشتری ارائه می نمایند. یکی از برترین روش های اقامت کردن و از نکات مهم برای سفر انفرادی این است که کاوچ سرفینگ Couchsurfing (میهمان شدن در منزل مردم محلی) را تجربه کنید؛ با این کار هم تجربه بهتری دارید و هم مجبور به پرداخت هیچ هزینه ای نیستید.

نکات مهم سفر تکنفره: بار بیش از میزان همراه نداشته باشید

به خاطر داشته باشید که می بایست باری را که همراه برده اید، همه جا با خود بکشانید بنابراین موارد غیر ضروری را از چمدان خود حذف کنید. عملگرا باشید و تنها مواردی که واقعا به آن ها احتیاج پیدا خواهید کرد در چمدانتان قرار دهید. اینکه یک لباس را چند بار بپوشید، همواره یک جفت کفش به پا داشته باشید و ظاهرتان ساده باشد، اصلا بد نیست. ممکن است فکر کنید ضروری است از هر چیزی چند نمونه همراه داشته باشید اما وقتی که به مقصد خود می رسید، تمرکز شما روی جایی که به آن سفر نموده اید قرار می گیرد نه چیزی که پوشیده اید که این مورد از دانستنی هایی درباره سفر انفرادی به شمار میرود.

نکات مهم سفر تکنفره: وسایل الکترونیکی را کنار بگذارید

اینکه هر از چند گاهی، با گذاشتن یک سلفی جالب یا نظرات خود در فیسبوک یا شبکه های اجتماعی دیگر، با دوستان و خانواده خود ارتباط برقرار کنید اصلا بد نیست. اما بیش از میزان خودتان را در شبکه های اجتماعی درگیر نکنید و دوربین عکاسی خود را همواره و در همه حال در دست نداشته باشید. همه چیز را با چشمان خودتان ببینید و هر از چند گاهی، دوربین عکاسی را کنار بگذارید. اینستاگرام خود را ببندید، گوشی تلفن خود را در کیفتان بگذارید و در لحظه زندگی کنید تا سفر تکنفره خوشایند تری داشته باشید.

نکات مهم سفر تکنفره: هر چقدر می توانید به گشت و گذار مشغول شوید

بهتر است در اتاق هتل یا آپارتمان خود، خیلی احساس راحتی نکنید و از آن بیرون بیایید. دنیا در انتظار شماست؛ پس به سوی ناشناخته ها بروید و به گشت و گذار مشغول شوید. در اطراف شهر قدم بزنید، یک مسیر کوهنوردی یا تپه نوردی خوب پیدا کنید، سوار وسایل حمل و نقل عمومی شوید و به نقاط مختلف بروید تا چیزهای مختلف ببینید، از اینکه گاهی خودتان را در کوچه پس کوچه های یک شهر گم کنید و از تماشای اطراف لذت ببرید، نترسید. همین تجربیات از پیش معین نشده هستند که سفر تکنفره را هیجان انگیز تر و دلنشین تر می سازند.

نکات مهم سفر تکنفره: با مردم صحبت کنید

در شهر بگشت و با مردم محلی و سایر گردشگرانی که علاقه دارند با افراد نو آشنا شوند و ارتباط برقرار نمایند، صحبت کنید. به یک کافه یا رستوران محلی بروید و در یک بار بنشینید تا آدم های نو را ببینید. در تورهای خاص آن منطقه شرکت کنید تا با سایر گردشگرانی که مانند شما تکنفره سفر می نمایند، آشنا شوید و سعی کنید با همسایه های خود ارتباط برقرار کنید. اگر در ایتالیا، تایلند یا هر کشور دیگری که غذا های خاص و خوش طعم دارد بسر می برید، در یک کلاس آشپزی ثبت نام کنید تا آدم های نو را بشناسید و در عین حال درست کردن یک غذای محلی را یاد بگیرید. از این که بیرون بروید و خودتان را به دیگران معرفی کنید، نترسید و به یاد داشته باشید که انسان ها به طور طبیعی مهربان هستند و علاقه دارند شما را بیشتر بشناسند. این مورد از دانستنی هایی درباره سفر انفرادی می باشد.

نکات مهم سفر تکنفره: به همه چیز بله بگویید و چیزهای نو را امتحان کنید

دل به دریا بزنید و چیزهای نو را امتحان کنید. سعی کنید به همه چیز بله بگویید؛ البته اگر قانونی و منطقی باشد. سری به یک رستوران محلی بزنید و محبوب ترین غذای منو را بدون آنکه نگران محتویات غذا باشید، سفارش بدهید. به تنهایی به یک جشن یا میهمانی بروید و با آدم های نو آشنا شوید. اگر از ارتفاع می ترسید، کاری کنید که در همین سفرتان با این ترس روبرو شوید. داشتن تجربه های خارق العاده که به تغییرات مهم در زندگی منجر می شوند، از بخش های اساسی سفر های تکنفره می باشد؛ پس اجازه دهید این تجربیات اتفاق بیفتند و از تجربه کردن آن ها لذت ببرید. این مورد از نکات مهم برای سفر انفرادی هست.

نکات مهم سفر تکنفره: یک دفتر خاطرات مخصوص سفر تهیه کنید

هیچ شکی وجود ندارد که فکر شما در زمان قبل از رهسپار شدن برای سفر و در زمانی که سفرتان به اتمام می رسد و به خانه باز می گشت، بسیار فرق دارد. بنابراین بهتر است در یک دفتر خاطرات در خصوص سفرتان بنویسید؛ در خصوص چیزهای نوی که تجربه نموده و کارهای جالبی که انجام داده اید و حتی سفری که برای بازگشت به خانه داشته اید. در خصوص انسان های نوی که با آن ها آشنا شده اید، غذاهایی که چشیده اید و چیزهایی که در خصوص خودتان یاد گرفته اید، بنویسید. مطمئن باشید بعدها وقتی در خصوص ماجراجویی های خود می خوانید و خاطرات خود را زنده می کنید، احساس بسیار خوبی خواهید داشت.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1543

به "اولین تجربه و نکات مهم برای سفر انفرادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین تجربه و نکات مهم برای سفر انفرادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید