انتخاب رنگ سال 2019 در حمایت از جزایر مرجانی

به گزارش سفر به هند، مرجانی زنده رنگ سال 2019 (1398)

حدود 20 سال است که کمپانی پنتون یا پانتون رنگ سال را به دنیا معرف می نماید و هر سال هم برای انتخاب خود دلایل خاص خودش دارد. سال جاری هم مانند سال های گذشته این کمپانی با توجه به چالش هایی که با کارشناسان خود داشت بالاخره رنگ سال 2019 (1398) را مرجانی زنده معرفی کرد. این رنگ ما را به یاد ماهی های آب های مدیترانه و دنیای رنگارنگ و زنده در زیر آب که مرجانی زنده است می اندازد. مرجانی زنده رنگ سال 2019 رنگی است که طبق انتظارات حتما همه شرکت های طراحی لباس، مد و فشن، دکوراسیون، تکنولوژی و… از آن در طراحی های محصولات تازه خود استفاده خواهند کرد و این روزهاست که شاهد ورود ان به دنیای دکوراسیون داخلی هم خواهید بود. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران می خواهیم به دلایل انتخاب رنگ مرجانی زنده به عنوان رنگ سال 2019 بپردازیم، با ما در ادامه این مطلب رنگی مجذوب کننده همراهی کنید.

انتخاب رنگ سال 2019 در حمایت از جزایر مرجانی

مرجانی زنده رنگ سال 2019 به انتخاب کمپانی معروف پنتون شده است که حتما بارها نام این کمپانی را شنیده اید؛ رنگی که ما را به یاد ماهی های آب های مدیترانه و دنیای زیر آب می اندازد و آن رنگ مرجانی زنده است که در تصاویر این بخش از مجله گردشگری خبرنگاران مشاهده خواهید کرد. بر اساس گزارش سایت رسمی این موسسه رنگ سال 2019 رنگی است از طیف نارنجی با کد #fa7268 همخوانی داشته باشد. جالب است بدانید که رنگ مجانی زنده نمادی از شادی و خوشحالی محسوب می گردد که قطعا انتخاب این رنگ برای لباس یا وسایل خانه می تواند سبب نشاط و شادی افراد گردد.

برای معرفی رنگ سال 1398 - 2019 باید اینطور گفت که رنگ مرجانی زنده، یکی از طیف های زنده رنگ نارنجی می باشد که در خود ته رنگ طلایی دارد و به نوعی منعکس نماینده گرما و قدرت موجود در صخره های مرجانی دنیای زیر آب در دریاها و اقیانوس هاست.

فلسفه انتخاب رنگ مرجانی زنده

در ادامه کارشناسان کمپانی پنتون رنگ مرجانی زنده را نمادی از شادی و خوش بینی مطرح نموده اند و گفته اند که این رنگ می تواند عاملی برای برقراری گرما و صمیمیت در بین افراد خوانده گردد. براساس مطالب منتشر شده در وب سایتهای مربوط در رابطه با توصیف و معرفی رنگ سال 2019 - 1398 این رنگ به نوعی بیان نماینده اهمیت توجه به منابع طبیعی و زندگی زیر دریا بوده به این علت که صخره های مرجانی قسمت قابل توجه و با ارزشی از زیست بوم زندگی دریایی هستند که در حفظ زندگی دریایی برای موجودات دیگر نیز اهمیت قابل توجهی دارند.

معرفی شگفت انگیزترین صخره های مرجانی دنیا

گریت بریر ریف در استرالیا | Great Barrier Reef

در کشور استرالیا یکی از بزرگترین سواحل مرجانی دنیا واقع شده است که زیستگاه 1500 ماهی و 411 نوع مرجان سخت می باشد، یک سوم از مرجان های نرم در دنیا و 134 گونه کوسه هم در این منطقه زندگی می نمایند. این پارک سالانه دو میلیارد گردشگر را پذیرا است و جاذبه های طبیعی و بی نظیر تا فاصله ای طولانی در ساحل استرالیا از بوندابرگ تا راس شمالی کویینزلند نیز امتداد یافته است.

پالانکار ریف در مکزیک | The Palancar Reef

در شبه جزیره یوکاتان در امتداد سواحل جنوب غربی جزیره کزمل یکی دیگر صخره های حیرت برانگیزی است در دنیا وجود دارد. صخره های مرجانی در این منطقه ممکن است ارتفاعی به میزان یک آپارتمان داشته باشند، این منطقه برای سرگرمی غواصی اسکوبا با عمق 15تا 35 متری مشهور است و یکی از برترین ماه برای غواصی در آب های پالانکار ریف از مارس تا آگوست است.

آندامان سی ریف در هند | Andaman Sea Reefs

منطقه آندامان سی که در شمال شرق اقیانوس هند واقع شده، از منطقه های است که آمار بیشترین مطالعات و آنالیز صخره های مرجانی در دنیا را به خود اختصاص داده است. صخره های آندامان سی با داشتن تنوع زیستی بسیار گسترده در دنیا زیر آب، جایگاهی منحصر به فرد در حیات وحش دریایی دارد. بعلاوه مجیک پسیج و پلنت راک (Magic Passage and Planet Rock) در پاپوئا گینه نو، توباتا ریف (Tubbataha Reef) در فیلیپین و آلدابرا آتول (Aldabra Atoll) در سیشل نیز چند ساحل مرجانی زیبا از لیست بی شمار صخره های مرجانی هستند.

گرند سنترال استیشن و چیمنیز در فیجی | Grand Central Station & Chimneys

یکی دیگر از صخره های مرجانی در دنیا گرندسنترال استیشن و چیمنیز در فیجی است که یکی از برترین منطقه ها برای غواصی در دنیا می باشد. گرند سنترال استیشن و چیمنیز دو مورد از این منطقه ها هستند که در حوزه پارک دریایی نامِنا قرار دارند، این منطقه ها به علت داشتن برج های مرجانی نرمِ مملو از ماهی های رنگارنگ مشهور هستند.

راجا آمپاتس در اندونزی | Raja Ampats

همانطور که مشاهده می کنید، در سراسر دنیا صخره های مختلفی وجود دارد که هر کدام بیش از 17 هزار جزیره را در خود جای داده است. تمامی این جزیره ها حیرت برانگیز بوده و فرصت مناسبی برای ماجراجویی های زمینی و دریایی هستند. راجا آمپاتس (معنای تحت الفظی آن چهار پادشاه است) که در راس قسمت شمال غربی اندونزی واقع شده، مجموعه ای از جزایر است که شرایطی بسیار عالی برای غواصی دارند و تنوع زیستی آن نیز هیجان گشت و گذار را بیشتری برای گردشگر به همراه می آورد.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1362

به "انتخاب رنگ سال 2019 در حمایت از جزایر مرجانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب رنگ سال 2019 در حمایت از جزایر مرجانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید