الکترود های باتری با فناوری نانو در برابر آسیب محافظت می شوند

به گزارش سفر به هند، شرکت نانو وان برای توسعه فناوری نوعی پوشش برای محافظت از کاتد در باتری ها، قرارداد همکاری مشترک با شرکت سی بی ام ام امضا می کند.

الکترود های باتری با فناوری نانو در برابر آسیب محافظت می شوند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، نانو وان (Nano One) موافقت کرده تا با شرکت سی بی ام ام (CBMM) تولید کننده نیوبیم قرارداد همکاری مشترکی را امضا کند.

الکس هولمز، از مدیران شرکت نانو وان، اخبار این شرکت درباره توافقنامه توسعه پوشش مواد کاتدی باتری لیتیوم یون با سی بی ام ام، رهبر جهانی در تولید و تجاری سازی محصولات و فناوری های نیوبیوم، را بیان نمود.

هولمز توضیح می دهد که این پروژه براساس محصولات و فناوری های نیوبیم سی بی ام ام و همچنین ثبت اختراع مواد کاتد پوشش داده شده با نیوبیوم از طریق نانو وان تعریف خواهد شد. به نام یک پوشش، نیوبیم از کاتد بسیار واکنش پذیر در برابر واکنش های جانبی مضر محافظت می کند، واکنش هایی که می تواند باعث تخریب سریع باتری ها با کارایی بالا شود در حالی که از رشد مقاومت بین سطحی در حین فرآیند شارژ/دشارژ باتری جلوگیری می کند.

نانو وان در حال تولید مواد کاتدی LNMO با کارایی بالا با استفاده از فرآیند ثبت اختراع One-Pot Nano One است. فرآیند ثبت شده One-Pot پودر های کاتدی تک بلوری با دوام و پوشش های محافظتی را به طور هم زمان ایجاد می کند که در برابر ترک خوردگی و تخریب حاصل از مونتاژ باتری و شارژ مکرر مقاومت بیشتری دارند.

LNMO، همچنین به نام اسپینل ولتاژ بالا (HVS) شناخته می شود که مورد توجه جهانی قرار گرفته و پتانسیل زیادی در باتری های لیتیوم یون نسل بعدی برای وسایل نقلیه الکتریکی، ذخیره انرژی تجدیدپذیر و دستگاه های الکترونیکی مصرف دارد. این انرژی و انرژی هم تراز با سایر کاتد های با عملکرد بالا ارائه می دهد و مقرون به صرفه تر است؛ زیرا فاقد کبالت است، نیکل کمی دارد و نیازی به لیتیوم اضافی ندارد.

ساختار اسپینل سه بعدی LNMO یون های لیتیوم را برای شارژ سریع و تخلیه سریع تر از سایر انواع کاتد جریان می دهد و از انبساط، انقباض و خستگی باتری جلوگیری می کند. LNMO همچنین دارای ولتاژ عملیاتی بالا است که 25 درصد بیشتر از کاتد های تجاری با نیکل بالا است.

جدیدترین باتری این شرکت از طریق تعدادی از شرکت های خودروساز در حال آزمایش است. این باتری ها به نرخ بالای شارژ و تخلیه دست پیدا کرده و 900 چرخه شارژ /دشارژ را تجربه کرده اند. فناوری پتنت شده شرکت نانو وان این پتانسیل را دارد که نیاز به مواد اولیه فلزی به شکل سولفات را کاهش داده و همچنین یک مرحله تصفیه گران قیمت و جریان پسماند سولفات را در تولید کاتد حذف کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1058

به "الکترود های باتری با فناوری نانو در برابر آسیب محافظت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکترود های باتری با فناوری نانو در برابر آسیب محافظت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید