از پل دستان خدا ویتنام چه می دانید؟

به گزارش سفر به هند، شهر دانانگ ویتنام، به عنوان شهر پل های چشمگیر، در کنار رودخانه هان در دنیا به خوبی شناخته شده است. پل دست طلایی یا پل دستان خدا نیز، یکی از پل های مشهور ویتنام است که هر تور گردشگری ویتنام، حتما از آن دیدن می نماید. این پل نه تنها برای جهانگرد ها جذاب است بلکه ویتنامی ها هم برای عکاسی و لذت بردن از هوای عصرانه، معمولا به این منطقه سر می زنند. پل طلایی ویتنام که به پل دستان خدا معروف است، از دو دست غول پیکر سنگی عبور می نماید که معماری و طراحی خاص آن موجب شهرت دنیای آن شده است.

از پل دستان خدا ویتنام چه می دانید؟

علت نامگذاری پل دستان خدا

نام اصلی پل دستان خدا در واقع کائو وانگ است. اما بعد از بهره برداری از آن، مردم ویتنام احساس خود را اینگونه بیان کردند:

وقتی از پل عبور می کنیم، حس می کنیم که از میان دستان خدا عبور می کنیم و خداوند نگهدار ماست.

همین امر موجب شد که نام پل دست خدا روی این پل معروف ویتنامی قرار گیرد. البته این پل با نام های پل طلایی و پل دست طلایی نیز شناخته می گردد.

تاریخچه پل دستان خدا

پل دستان خدا که در دانانگ واقع شده است، در سال 1919 ساخته شد. این پل که قسمتی از یک مجموعه تفریحی در ویتنام است، مراجعه نمایندگان را با عبور از روی پل، به سمت یک مجموعه تفریحی هیجان انگیز راهنمایی می نماید. پل دستان خدا با این که برای مجموعه تفریحی ساخته شد اما در کمتر از چند سال، به نمادی از شهر دانانگ ویتنام تبدیل شد. این پل که توسط طرحی از شرکت TA آغاز به کار کرد، بیش از 2 میلیارد دلار، هزینه برداشته است اما به نظر می رسد که این هزینه کاملا ارزش داشت چرا که سالانه بیش از 1.5 میلیون بازدید نماینده، از روی این پل عبور می نمایند.

جنس پل دستان خدا از سنگ نیست!

یکی از نماینده های شرکت سازنده گفته است که بر خلاف تصور عمومی که گمان می گردد جنس دست ها از سنگ تراشیده شده است، این دست ها ابتدا به صورت اسکلت درآمده وسپس روی آن، با یاری فلزهای مناسب، پوشیده شده است. در نهایت با فایبرگلاس، این پروژه به خاتمه رسیده است. زمان ساخت این پل، حدود یک سال به طول انجامید.

چشم انداز پل دستان خدا

پل طلایی ویتنام با ارتفاع 1400 متر و طول 150 متر، چشم انداز پانوراما از مناظر با شکوه و مناطق اطراف شهر را به نمایش می گذارد. در طول راستا 8 محل مناسب برای استراحت و لذت بردن مردم از این مناظر، تعبیه شده است. مردم تصور می نمایند که این پل، توسط این دو دست نگهداری می گردد در صورتی که این دو دست کاملا نمادین هستند و هیچ نقشی در نگهداری این پل ندارند.

پل دستان خدا، لوکیشن فیلمبرداری عروس و دامادها

پل طلایی ویتنام امروزه یکی از بهترین مکان ها برای فیلمبرداری عروس و داماد است. تقریبا می توان گفت که بیشتر مردم ویتنام، برای فیلمبرداری عروسی خود، به این پل زیبا می فرایند. شاید شما هم در بازدید از این پل، عروس و دامادهای بسیاری را ببینید که می خواهند در میان دستان خدا، زندگی رویایی خود را آغاز نمایند.

چگونه از پل طلایی ویتنام بازدید کنیم؟

تنها راه رسیدن به پل طلایی ویتنام، استفاده از تله کابین است. تله کابین ها از SUN WORLD حرکت می نمایند و تنها را بازدید از این پل، خرید بلیط برای بازدید از این مجموعه تفریحی است. زمانی که سوار تله کابین شوید، چشم اندازی از جنگل های بی نظیر و کوه های پوشیده از درختان را خواهید دید. تقریبا از مرکز شهر دانانگ تا رسیدن به پل طلایی، 40 دقیقه زمان می برد.

هزینه بلیط ورود به پل دستان خدا

واحد پول کشور ویتنام دانگ است که با علائم اختصاری VND نوشته می گردد. هر دانگ معادل 1.79 ریال است. قیمت بلیط ورودی به پل دستان خدا می تواند متفاوت باشد. از 43.5 دلار آمریکا آغاز می گردد در حالی که یک تور با راهنمای خوب می تواند این هزینه را تا 31.71 دلار برای هر نفر، پایین بیاورد. روزانه 265 بلیط رزرو می گردد که پیشنهاد می گردد پیش از این که از این پل دیدن کنید، اقدام به رزرو آن کنید.

فقط برای دریافت بلیط ورودی دستان خدا باید 150.000 دانگ بپردازید که معادل 6.45 دلار آمریکا می گردد. تقریبا حدود 100 هزار تومان نیز باید هزینه بلیط ورودی این مجموعه را بپردازید اما هزینه های دیگری همچون تله کابین و بازدید از بخش های دیگر، جداگانه است.

اگر به ویتنام سفر کردید به این پل که یکی از جاذبه های

گردشگری ویتنام این کشور زیباست حتما سری بزنید.

منبع: سفرمی
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 250

به "از پل دستان خدا ویتنام چه می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از پل دستان خدا ویتنام چه می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید