اجرای طرح دریافت هزینه ورودی از مسافران ونیز

به گزارش سفر به هند، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، اجرای طرح دریافت هزینه ورودی از مسافران ونیز صورت می گیرد.

اجرای طرح دریافت هزینه ورودی از مسافران ونیز

مقام های شهر ونیز در ایتالیا اجرای آزمایشی طرح رزرو سفر برای مسافران یک روزه را آغاز خواهند کرد. این رزرو سفر، هزینه ورودی تا 10 یورو را دربرخواهد داشت. مقام های ونیز برای کنترل شمار توریستان به این طرح روی آورده اند، چرا که شمار بازدیدنمایندگان در تعطیلات ایستر به شرایط قبل از همه گیری کرونا بازگشت.

طرح رزرو سفر برای ورود به ونیز از ماه ژوئن و بطور آزمایشی به مدت شش ماه آغاز خواهد شد. این طرح بطور دائمی از ژانویه سال بعد به اجرا گذاشته می گردد.

به گفته شهردار ونیز، این شهر نخستین شهر در دنیا است که چنین آزمایش دشواری در آن به اجرا گذاشته می گردد.

طرح دریافت هزینه ورودی به شهر ونیز از زمانی که در سال 2018، به وسیله دولت به عنوان راه حلی برای کنترل ازدحام توریست در ونیز تایید شد هنوز به اجرا درنیامده است. ونیز در دوران پیش از شیوع کرونا، سالانه حدود 30 میلیون نفر را جذب میکرد. این آمار با وقوع همه گیری کاهش یافت و با وجود بازگشت بازدیدنمایندگان به این مکان، در دوران تعطیلات ایستر بود که مقام های این شهر متوجه نشانه های بازگشت آمار توریستی به شرایط قبلی شدند.

شهردار ونیز در توئیتر نوشت: توریستی در ونیز بار دیگر آغاز شده است... امروزه بسیاری از مردم دریافته اند که سیستم رزرو روش مناسبی برای اداره متعادل تر حوزه توریستی است.

این طرح بر روی مسافران یک روزه به اجرا گذاشته خواهد شد. این مسافران باید پیش از ورود نسبت به رزرو کردن اقدام نمایند و مبلغی بین 3 تا 10 یورو را پرداخت نمایند. مبلغ پرداختی به مقدار شلوغی شهر در روزی که مسافران قصد بازدید از آن را دارند، بستگی دارد.

افرادی که در منطقه ونتو زندگی می نمایند نیز باید به وسیله وبسایتی که شورای شهر آماده می نماید نسبت به رزرو کردن اقدام نمایند، البته این افراد از پرداخت هزینه معاف هستند.

بعلاوه فهرستی از موارد استثنائی همانند لزوم به ورود به شهر برای شرکت در مراسم ترحیم با دیدار با یکی از بستگان در هفته های آینده اعلام خواهد شد.

کسانی که شب را در این شهر می مانند، از پرداخت ورودی معاف خواهند شد، چرا که مالیات توریستی شامل آنها می گردد.

در راستای اجرای این طرح دروازه هایی به عنوان نقاط کلیدی ورود توریستان در شهر نصب خواهد شد.

با آغاز دوسالانه بینال ونیز که قدیمی ترین و بزرگترین جشنواره هنر دنیا محسوب می گردد، ونیز در آخر هفته وارد مرحله دیگری از ازدحام جمعیت خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1418

به "اجرای طرح دریافت هزینه ورودی از مسافران ونیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح دریافت هزینه ورودی از مسافران ونیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید