آزمایش موتور جت هایپرسونیک چین

به گزارش سفر به هند، پرواز آزمایشی نمونه اولیه این موتور جت در یک تونل باد در پکن اجرا شده که نتیجه آن رانش، بازدهی سوخت و پایداری عملکرد عالی بوده است.

آزمایش موتور جت هایپرسونیک چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، دانشمندان در چین مدعی ساخت و آزمایش یک موتور جت هایپرسونیک به نام Sodramjet شده اند که می تواند با سرعت 16 برابر صوت پرواز کند. هواپیماهای مجهز به این موتور می توانند در کمتر از 2 ساعت به هر مقصدی روی زمین سفر نمایند.

پرواز آزمایشی نمونه اولیه این موتور جت در یک تونل باد در پکن اجرا شده که نتیجه آن رانش، بازدهی سوخت و پایداری عملکرد عالی بوده است. نتیجه کار این تیم که توسط استاد زونگلین جیانگ از موسسه مکانیک آموزشگاه علوم چین رهبری شده، در ژورنال Chinese Journal of Aeronautics منتشر شده است.

به گفته محققان، این نوع از موتور می تواند در هواپیماهای فراجوی چندبار مصرف مورد استفاده قرار بگیرد. این نوع هواپیما می تواند به صورت افقی از باند فرودگاه بلند گردد، به سمت مدار اطراف زمین شتاب بگیرد، سپس دوباره وارد اتمسفر گردد و در نهایت در یک فرودگاه فرود بیاید.

این موتور جت با 9 برابر سرعت صوت در یک تونل باد قدرتمند آزمایش شده. به صورت تئوری هواپیماها با این نوع موتور می توانند به 16 برابر سرعت صوت دست پیدا نمایند که البته هنوز این قابلیت آزمایش نشده است. تونل بادی که بتواند چنین آزمایشی را انجام دهد، هم اکنون در حال ساخت در پکن است.

این تیم از مهندسان اطمینان دارند که Sodramjet یکی از اولین موتورهایی خواهد بود که باعث دستیابی پروازهای مسافری به سرعت هایپرسونیک می گردد.

این اولین باری نیست که دانشمندان پیروز به توسعه چنین موتوری می شوند. در حال حاضر ایالات متحده آمریکا یک موتور اسکرم جت توسعه داده که پیش بینی می گردد عملکرد بهتری نسبت به موتورهای جت معمولی در سرعت های هایپرسونیک داشته باشد. با این حال طراحی اسکرم جت مسائل مخصوص به خود را دارد.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که تست موتور جت جدید چین احتمالا مدت ها قبل اجرا شده و حالا شاهد انتشار خبرهای آن هستیم. دولت پکن برنامه های هایپرسونیک خود را به علت استفاده احتمالی در بخش نظامی، چندان علنی نمی کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 717

به "آزمایش موتور جت هایپرسونیک چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش موتور جت هایپرسونیک چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید