کدام بچه ها به اختلالات اضطرابی مبتلا می شوند؟

به گزارش سفر به هند، نتایج تحقیقی نشان می دهد که نشانه های خاصی وجود دارد که بیان می نمایند کودک به اختلال اضطراب مبتلا می گردد و شامل تمایل به انجام کار ها به تنهایی، گریه آسان و احساس غمگینی و بدبختی است.

کدام بچه ها به اختلالات اضطرابی مبتلا می شوند؟

همه این رفتار ها با گوشه گیری اجتماعی و عاطفی مرتبط است. در مقابل، خجالتی بودن، مطیع بودن یا ترس از شخصیت های مقتدر یا به طور کلی افراد دیگر، اختلالات اضطرابی بزرگسالان را پیش بینی نمی نماید.

نناتان مونک، محقق این تحقیق گفت: اساسا آنچه ما دریافتیم، این است که رفتار های اضطرابی دوران کودکی مرتبط با انزوای اجتماعی و غمگینی به نظر می رسد خطر ابتلا به اختلال اضطرابی در زندگی بعدی را به همراه دارد.

در مقابل، به نظر نمی رسد رفتار های مرتبط با ترس ها و اضطراب های موقعیتی بزرگسالان دارای خطر مشابهی باشند.

این مطالعه بیش از 1000 کودک متولد شده در کرایست چرچ نیوزیلند را به مدت بیش از چهار دهه دنبال کرد. نتایج تحقیق به طور شگفت انگیزی سطوح بالایی از اضطراب را نشان داد و تقریبا نیمی از زنان به همراه کمی بیش از یک چهارم مردان دچار اختلال اضطرابی بودند.

دکتر کت دونوان، محقق این تحقیق گفت: این تحقیق اهمیت توسعه فعالانه مهارت ها و مهارت های اجتماعی در مدیریت احساسات را تقویت می نماید، به ویژه در 1000 روز اول زندگی کودک، جایی که والدین نقش کلیدی دارند.

وی اضافه کرد: همه بچه ها این منطقه در مرحله خاصی اضطراب را تجربه می نمایند، اما تنها زمانی باعث نگرانی می گردد که رشد آن ها را مختل کند و فرصت های یادگیری آموزشی و عاطفی را کاهش دهد.

دکتر دونوان توصیه هایی برای والدین بچه ها مضطرب دارد؛ برای والدین و دیگران سخت است که فرزندشان را در پریشانی ببینند، اما مهم است که به آن ها یاری نموده تا احساسات خود را با قرار گرفتن در موقعیت های چالش برانگیز بروز دهند و فرصت هایی برای قرار گرفتن در آن موقعیت ها ایجاد نمایند و از آن ها اجتناب ننمایند.

وی تاکید نمود: اگر آنان احساس می نمایند که مهارت های مقابله با بعضی رفتار ها را ندارند، باید در پی دوره های حمایت والدین یا حمایت حرفه ای باشند.

منبع: ایسنا

منبع: فرارو
انتشار: 28 تیر 1402 بروزرسانی: 28 تیر 1402 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1626

به "کدام بچه ها به اختلالات اضطرابی مبتلا می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام بچه ها به اختلالات اضطرابی مبتلا می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید