چگونه بلیچ ابرو را در خانه انجام دهیم؟

به گزارش سفر به هند، در یکی دو سال اخیر شاهد ابروهای بلیچ شده و نامرئی روی صورت افراد زیادی (چه اشخاص معمولی و چه سلبریتی ها و اینفلوئنسرها) بوده ایم. بلیچ ابرو یکی از ترندی ترین آرایش های صورت در سال های اخیر بوده است و هواداران و مخالفان بسیاری دارد. برای بعضی افراد، این نوع آرایش ابرو، بسیار اغراق آمیز به نظر می رسد اما برای خیلی از افراد، چنین آرایشی آن چنان مجذوب نماینده و چشم گیر است که از روش های مختلفی برای بلیچ ابروهای خود استفاده می نمایند.

چگونه بلیچ ابرو را در خانه انجام دهیم؟

از آن جایی که بلیچ ابرو در سالن های زیبایی، زمان زیادی می برد و هزینه بر است، بسیاری افراد ترجیح می دهند این کار را در منزل و به تنهایی انجام دهند. در این مطلب از خبرنگاران مگ همراه ما باشید تا نحوه بلیچ ابرو را از ابتدا تا خاتمه با شما در میان بگذاریم تا بتوانید به راحتی این ترند مجذوب نماینده و بی نظیر را روی ابروهای خود پیاده کنید.

تاریخچه بلیچ ابرو

اگرچه امروزه این نوع ظاهر، آینده نگرانه و فوق العاده به نظر می رسد، اما پوشاندن ابروها و سفید کردن آن ها به قرون وسطی می رسد. در سراسر دوران ملکه الیزابت، زمانی که پیشانی بلند مد بود، این نوع ابروها مد بودند و همه جا مشاهده می شدند. با این حال، رویکرد مدرن آن، چند دهه پیش ظاهر شد.

بلیچ ابرو برای اولین بار در اوایل دهه 90 میلادی و به وسیله الکساندر مک کوئین و آنا سویی رایج و مد شد. در آن موقع، این نوعی نگاه ضدفرهنگ محسوب می شد. این مدل ابروهای سفیدشده به وسیله افرادی مانند مدونا و مدل هایی مانند کیت ماس انجام می شد. طی چند سال گذشته، تتازه حیات دهه 90 و بازگشت ترندهای زیبای آن دهه (با نام تازه Y2K) باعث ترند شدن دوباره ابروهای بلیچ شده است. بلیچ ابروها می تواند ناحیه چشم ها را بازتر کند و فضای بصری بیشتری را برای بازی با آرایش چشم به فرد بدهد. این ظاهر به وسیله بسیاری از افراد مشهور، از جمله کِندال جِنِر، جولیا فاکس و بسیاری دیگر از سلبریتی ها همچنان استفاده می شود.

  • همه چیز درباره آمبره ابرو و تفاوت آن با میکروبلیدینگ

چگونه ابروهای خود را در خانه بلیچ کنیم؟

سفید کردن ابروهای خود برای بسیاری از افراد نه تنها نقطه ضعیف نیست بلکه باعث می شود تا احساس مجذوب نمایندهیت بیشتری داشته باشند. استفاده از سفیدنماینده روی صورت، احتیاج به مراقبت فراوان برای برقراری هماهنگی بین رنگ مو، چشم و پوست فرد دارد. متخصصین ابرو، مردم را تشویق می نمایند که برای بلیچ کردن، تغییر رنگ ابرو یا تغییر شکل ابروهایشان، حتما به متخصصین باتجربه زیبایی مراجعه نمایند. با این حال، اگر احتیاج به این دارید که ابروهایتان را در خانه بلیچ کنید، شش مرحله زیر به شما یاری می نماید تا مانند حرفه ای ها، ابروهایتان را در منزل بلیچ کنید و تجربه ای ایمن داشته باشید. سعی کنید محصول موردنظر خود را از داروخانه ها تهیه کنید که از سلامت آن مطمئن باشید. دستورالعمل های ضمیمه شده برای بلیچ کردن را به دقت مطالعه نموده و گام به گام انجام دهید. در ادامه مراحل زیر را طی کنید تا برترین نتیجه را بگیرید.

1. با تست کردن آغاز کنید

عموما داخل بسته های بلیچ، بسته تست وجود دارد که به شما یاری می نماید تا متوجه شوید که آیا پوست شما واکنش های نامطلوب یا آلرژیکی به سفید نماینده انتخابی شما خواهد داشت یا خیر. قبل از این که کاری برای ابروهای مورد علاقه خود انجام دهید، سفیدنماینده را روی یک نقطه کوچک، در داخل بازو یا مچ دست خود بمالید. 24 تا 48 ساعت بعد از مالیدن، نگاه کنید تا مطمئن شوید که پوست شما مثل قبل است و تغییر قابل توجهی اتفاق نیفتاده است.

2. دور ابروها را کرم بمالید

اگر تست بلیچ واکنش نامطلوبی روی پوستتان نداشت و انجام آن بی خطر بوده است، می توانید فرایند بلیچ کردن را آغاز کنید. برای این منظور اول از همه از یک محافظ کرمی (مانند وازلین) بهره ببرید و آن را در اطراف لبه های بیرونی ابروهای خود بمالید تا از پوست اطراف ابروها در حین بلیچینگ محافظت کنید. این یاری می نماید تا اطمینان حاصل شود که سفیدنماینده در خطوط مشخص شده باقی می ماند، تحریک احتمالی را به حداقل می رساند و از پوست ظریف ناحیه اطراف چشم محافظت می نماید.

3. سفیدنماینده را روی ابروها بمالید

حالا در این مرحله سفیدنماینده را روی ابروها بمالید. برای این کار می توانید از براش ابرو (اسپولی) بهره ببرید و مطمئن شوید که روی ریشه های ابروها نیز اعمال می شود تا به یکنواخت ترین حالت برسند. حتی می توانید ابروهایتان را با اسپولی شانه کنید تا مطمئن شوید که تمام ریشه ها پوشانده شده اند. یکی از نگرانی ها این است که سفیدنماینده به داخل چشم بریزد، بنابراین از یک تکه پلاستیک بهره ببرید و ابروها را بپوشانید تا از ریزش سفیدنماینده جلوگیری شود.

4. رنگ را آنالیز کنید

منتظر نمانید تا زمان مشخص شده برای آنالیز بلیچ شدن ابروهایتان به خاتمه برسد. خودتان هراز چندی آن ها و رنگشان را آنالیز کنید. این کار را براساس رنگ اولیه، جنس و ضخامت موهای ابرو انجام دهید. ابروهای هر فرد با سرعت متفاوتی روشن می شود. برترین راه برای جلوگیری از سفید شدن بیش از حد ابروها، آنالیز مداوم رنگ ابروها است.

5. سفیدنماینده را پاک کنید

زمانی که رنگ ابروها به سفیدی موردنظرتان رسید، زمان پاک کردن سفیدنماینده است. آن ها را از روی ابروها به آرامی بردارید. هنگامی که به رنگ دلخواه خود رسیدید (موهای تیره ممکن است به چندین جلسه احتیاج داشته باشد)، سفیدنماینده را بردارید و با استفاده از یک دستمال مرطوب شده با آب ابروها را به خوبی تمیز کنید.

6. اگر احتیاج است ابروها را سفیدتر کنید

اگر ابروهای تیره ای دارید، اغلب بعد از بلیچینگ، رنگ آن ها کمی متمایل به زرد، نارنجی یا برنجی می شود. اینجاست که یک تونر با پایه بنفش برای کاهش زردی ابروها مفید خواهد بود. بعلاوه می توانید از شامپوی بنفش مناسب برای این کار بهره ببرید و آن را تا ده دقیقه روی ابروها بگذارید تا به سفید شدن ابروهایتان یاری کند. مانند روند بلیچینگ، هر چند دقیقه یک بار ابروهای خود را آنالیز کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

خطرات بلیچ ابرو

اگر می خواهید در خانه اقدام به بلیچ کردن ابروهایتان کنید، به یاد داشته باشید که دارید از محصولات شیمیایی در اطراف دور چشم استفاده می کنید، بنابراین باید با احتیاط عمل کنید و در صورت امکان از یک دوست یاری بگیرید. سفیدنماینده و پراکسید مواد شیمیایی هستند و متاسفانه، این بدان معناست که جای زیادی برای خطا وجود ندارد. ماندن بیش از حد این محصول می تواند به موهای ابرو آسیب برساند (در واقع ابروها را از بین می برد) و پوست به وسیله سفیدنماینده می سوزد.

آغاز با تست بلیچ، می تواند به شما یاری کند حساسیت پوست خود را قبل از استفاده سفیدنماینده میزان گیری کنید. از آن جایی که سفیدنماینده کف می نماید، تکه تکه می شود و احتمال نشت به داخل چشم یا روی لباس را دارد، پس حتما ابروهای خود را با پلاستیک بپوشانید. اگر محصول وارد چشم شما شد، فوراً آن ها را با آب بشویید و با پزشک قابل اعتماد مشورت کنید.

در طول روند بلیچینگ ابرو، به احساس پوست خود توجه زیادی داشته باشید. هر زمانی که احساس کردید پوستتان حسی غیرطبیعی دارد، سفیدنماینده را پاک کنید. احتمالاً کمی خارش احساس خواهید کرد که طبیعی است، اما هرگونه سوزش یا ناراحتی شدید به این معنی است که باید فوراً سفیدنماینده را بردارید و ابروها را کاملاً با آب بشویید. اگرچه ابروهای بلیچ بدون شک انتخابی سرگرم نماینده و قابل احترام هستند، بهتر است در طول فرآیند واقعی بلیچینگ، بسیار محتاط رفتار کنید.

نحوه مراقبت از ابروهای بلیچ شده

سفید نماینده با از بین بردن رنگدانه طبیعی موهای ابرو عمل می نماید. پس از سفید کردن ابروها تا حد امکان با ابروهایتان به ملایمت رفتار کنید. چرا که موهای ابروها شنماینده تر خواهند بود و مهم است که آن ها را با محصولات نرم نماینده تغذیه کنید.

متخصصین زیبایی ابرو پیشنهاد می نمایند از یک ژل ابروی مغذی برای پوشاندن ابروها در طول روز بهره ببرید. ژل هایی که حاوی پِپتیدها، عصاره های گیاهی و روغن کرچک هستند گزینه هایی مناسب محسوب می شوند. روتین های مراقبتی پوست شبانه را قبل از خواب و حتما روی ابروهایتان نیز انجام دهید. حواستان باشد که از هرگونه محصولات خشن و حاوی الکل اجتناب کنید.

هرچه موهای اصلی تیره تر باشد و رشد مجدد سریع تر باشد، بیشتر برای حفظ ظاهر ابروها باید کوشش کنید. می توانید هر دو هفته یک بار آن ها را بلیچ کنید. به خاطر داشته باشید که شما مانند بار اول لازم نیست سفید نماینده را زمان زیادی روی ابروهایتان نگه دارید. فقط کافی است تا ابروها به سفیدی قبل برسند. از طولانی قرار دادن سفیدنماینده روی ابروها خودداری کنید زیرا موها در صورت سفید کردن مکرر می توانند بیش از حد شنماینده شوند. اگر هنوز آماده نیستید که ابروهایتان را بلیچ کنید می توانید از کانسیلر بهره ببرید. کانسیلرها گزینه هایی عالی برای پوشاندن ابروها و بی رنگ جلوه دادن آن ها است.

نحوه حالت دادن به ابروهای بلیچ شده

حالت دادن به ابروهای بلیچ شده به میزان خود بلیچینگ، کاری منحصربه فرد و خاص است. اما آغاز باید با سایه صحیح باشد. متخصصین زیبایی توصیه می نمایند که ابروها را تا حدی روشن کنید که با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد، زیرا این کار باعث می شود رنگ ابروها با رنگ پوستتان باهم ترکیب شوند و فضای زیادی برای بازی و آرایش چشم ها و ظاهر مجذوب نماینده ابرو به شما بدهد.

سخن آخر

یکی از ترندی ترین آرایش های ابرو، بلیچ ابرو است که این روزها جای خود را در آرایش صورت بسیاری از افراد باز نموده است. اگرچه که این ترند مجذوب نماینده و عجیب در سال های اخیر مد شده اما پیشینه آن به دهه 90 میلادی و پیش از آن به قرون وسطی برمی شود. از آن جایی که ترندهای دهه 90 دوباره جای خود را در عرصه مد و فشن باز نموده اند، این مد جنجالی و اغراق آمیز نیز وارد چرخه آرایشی مردم شده است. اگر دوست دارید این ترند مجذوب نماینده را امتحان کنید و چهره ای خاص و اغواگرانه داشته باشید، می توانید با خرید محصولات سفیدنماینده معتبر و در منزل این کار را مرحله به مرحله (به روشی که در بالا ذکر شد) انجام دهید. توصیه می کنیم حتما از دوستتان یاری بگیرید و به تنهایی این کار را انجام ندهید. اگر همچنان از بلیچ کردن ابروهایتان مطمئن نیستید می توانید از کانسیلر برای پوشاندن ابروها بهره ببرید تا ظاهر نهایی خود را ببینید و بتوانید تصمیم بگیرید که آیا آماده این ظاهر متفاوت و آینده نگرانه هستید یا خیر.

منبع: instyle

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 شهریور 1403 بروزرسانی: 4 شهریور 1403 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1673

به "چگونه بلیچ ابرو را در خانه انجام دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه بلیچ ابرو را در خانه انجام دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید