نخستین تبلت تاشوی سامسونگ شاید شش ماه دیگر عرضه گردد

به گزارش سفر به هند، سامسونگ اگرچه در حال حاضر بزرگ ترین شرکت فعال در زمینه فراوری گوشی تاشو به شمار میرود اما شاید طی شش ماه آینده از نخستین تبلت تاشوی خود هم رونمایی کند.

نخستین تبلت تاشوی سامسونگ شاید شش ماه دیگر عرضه گردد

اگرچه تا دو روز دیگر سامسونگ از گوشی های تاشوی مورد انتظار خود رونمایی می نماید، اما به نظر می رسد برنامه دارد امسال از تبلت تاشوی خود هم رونمایی کند. تبلتی که اگر رونمایی گردد، به نخستین تبلت شرکت کره ای با این قابلیت تبدیل خواهد شد. گوشی های تاشوی امسال سامسونگ در دو مدل فولد و فلیپ راهی بازار می شوند تا بدین ترتیب تعداد این محصولات در بازار بسیار بیشتر گردد. اما در حال حاضر هیچ تبلت هوشمندی با این قابلیت در بازار وجود ندارد.

سامسونگ چند ماه پیش نشان داد که نه تنها برای گوشی بلکه برای محصولات بزرگ تر هم نمایشگرهای تاشو در دست ساخت دارد و حتی از نمونه های اولیه آن ها هم رونمایی کرد. تصور اینکه یک تبلت با نمایشگر تاشو راهی بازار گردد اندکی عجیب است چرا که این محصولات در حالت عادی میزان بزرگی دارند. حال دو حالت وجود دارد؛ یا سامسونگ تبلتی با میزان بسیار بزرگ اما با نمایشگری تاشو فراوری خواهد نمود که وقتی بسته است، یک تبلت معمولی و وقتی هم که باز می گردد، یک تبلت بزرگ باشد، یا اینکه محصولی با میزان میانه فراوری خواهد نمود که وقتی باز می گردد، به میزان یک تبلت معمولی خواهد بود.

متأسفانه اطلاعات زیادی در رابطه با تبلت تاشوی سامسونگ در اختیار نداریم اما گفته می گردد زمانی که شرکت کره ای تصمیم بگیرد از تبلت های سری گلکسی تب S9 رونمایی کند، این محصولات را هم راهی بازار خواهد نمود. این یعنی به احتمال بسیار فراوان باید در ماه ژانویه یا نهایتا فوریه سال 2023 شاهد رونمایی از این تبلت باشیم.

حال اینکه این تبلت ها مثل گوشی های هوشمند، یک خط فراوری جداگانه خواهند داشت و یا جانشین یک سری خاص خواهند شد تعیین نیست. در بازار تبلت ها، برخلاف گوشی های هوشمند، سامسونگ فقط یک سری پرچم دار آن هم از سری تب S دارد. قبلا دو و امسال از سه مدل استاندارد، پلاس و اولترا از این سری رونمایی شد و انتظار می رود برای سال های آینده هم شرایط همین باشد. این یعنی سامسونگ تبلت های دیگری ندارد که مدل های تاشو را بخواهد جایگزین آن ها کند. بنابراین منطقی ترین حالت ممکن این است که مثل گوشی های هوشمند، آن ها را در کنار تبلت های معمولی به دست مشتریان برساند.

سامسونگ در حال حاضر نمایشگرهای منعطف زیادی دارد. از نوع دوگانه و اسلایدی گرفته تا رول شونده، که منتظر این هستند که در یک گجت هوشمند مورد استفاده قرار بگیرند. سامسونگ فعالیت خود را در این زمینه از سال 2019 رسما شروع کرد و هر سال بهتر و پیشرفته تر از قبل ظاهر شد. حتی ایده ساخت لپ تاپی 17 اینچی با نام گلکسی بوک هم در فکر شرکت قرار گرفته است که تعیین نیست چه زمانی به واقعیت تبدیل می گردد.

از آن جایی که هیچ حرفی راجع به تبلت تاشوی سامسونگ زده نشده، بعید است شرکت کره ای امسال از آن رونمایی کند. این اتفاق در برترین حالت باید در نخستین ماه امسال رخ دهد و در نتیجه هنوز تا آن موقع فاصله بسیار زیادی به جای مانده است. بنابراین نمی توان با قاطعیت گفت این تبلت چه نوع نمایشگر تاشونده ای خواهد داشت، چه تعییناتی خواهد داشت و اینکه اصلا در چه مدل هایی و با چه قیمتی عرضه خواهد شد. حتی باید کاربرد آن و علت متمایز بودنش در مقایسه با تبلت های معمولی هم توضیح داده گردد تا بدین ترتیب کاربران علتی برای خرید داشته باشند.

در حال حاضر نزدیک ترین محصولات تاشوی سامسونگ به انتشار، گلکسی فولد 4 و فلیپ 4 هستند. اما انتظار می رود تبلت های شرکت با نام گلکسی فلکس یا زد تب در دسترس قرار بگیرند. هرچند بنا به دلایلی که قبلا توضیح دادیم، شرکت خیلی مشتاق به استفاده از حرف Z در محصولاتش نیست. با این حال باید منتظر ماند و دید در نهایت چه سیاستی در این زمینه در پیش گرفته می گردد.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1468

به "نخستین تبلت تاشوی سامسونگ شاید شش ماه دیگر عرضه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین تبلت تاشوی سامسونگ شاید شش ماه دیگر عرضه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید