طرح تامین برق رایگان به مجلس رفت

به گزارش سفر به هند، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از آنالیز طرح تامین برق رایگان برای مشتریان کم مصرف در این کمیسیون اطلاع داد.

طرح تامین برق رایگان به مجلس رفت

به گزاش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، مالک شریعتی نیاسر گفت: کارشناس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی امروز در ارتباط با طرح برق رایگان وزارت نیرو گزارش مختصری را به اعضای کمسیون انرژی ارائه کرد.

وی اضافه نمود: این گزارش مورد آنالیز نهاده شد و مقرر شد که کمیته برق کمیسیون انرژی به ریاست پرویز محمدنژاد جلسه ای را با مسئولان وزارت نیرو در این خصوص تدارک ببیند و جزئیات محاسبات نحوه مصرف گروه های کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف را ارائه و محاسبات تعداد مشترکان مشمول این طرح را دقیقا ارائه کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کمیته برق کمیسیون انرژی موظف شده است تا گزارش طرح تامین برق رایگان را تهیه و به صحن کمیسیون بیاورد، گفت: کمیسیون انرژی این طرح را آنالیز و موضع رسمی خود را اعلام خواهد نمود.

شریعتی نیاسر همچنین از آنالیز نحوه انتخاب مشاوران کمیسیون اطلاع داد و گفت: حدود 58 نفر از افراد مختلف توسط اعضای کمیسیون برای انتخاب به عنوان مشاور کمیسیون معرفی شده و روزمه آنها در اختیار کمیسیون نهاده شده است.

وی گفت: با توجه به تعداد زیاد این افراد مقرر شد که شاخص هایی برای معین پنج نفر مشاوران کمیسیون مطرح و معین گردد که این شاخص ها به سه بخش صلاحیت های عمومی و سوابق کاری و تحصیلی مرتبط مربوط می گردد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه هیات رییسه کمیسیون انرژی بر اساس این شاخص ها این افراد را امتیازدهی و 20 نفر اول را انتخاب می نماید، اضافه نمود: این 20 نفر به نشست آینده کمیسیون دعوت خواهند شد تا اعضای کمسیون از بین آنها 10 نفر را انتخاب نمایند.

شریعتی نیاسر گفت: این 10 نفر براساس دستورالعمل اعلامی هیات رییسه مجلس به هیات رییسه معرفی می شوند تا از بین آنها پنج نفر را به عنوان مشاور کمیسیون انرژی معین کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 555

به "طرح تامین برق رایگان به مجلس رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تامین برق رایگان به مجلس رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید