سهم اینتل از بازار تراشه های لپ تاپ ممکن است در سال 2022 باز هم سقوط کند

به گزارش سفر به هند، بر اساس یک گزارش جدید، به نظر می رسد سهم بازار تراشه های اینتل در سال 2022 بیش از پیش کاهش پیدا می کند. در همین زمینه باید به تصمیم اپل برای کنار گذاشتن اینتل و استفاده از تراشه های اختصاصی خود اشاره کنیم که نمی توانیم نقش مهم این کار را در کاهش سهم بازار اینتل انکار کنیم.

سهم اینتل از بازار تراشه های لپ تاپ ممکن است در سال 2022 باز هم سقوط کند

اپل سال گذشته بیان نمود طی دو سال تمام لپ تاپ ها و کامیپوترهای این شرکت به بهره گیری از تراشه های طراحی شده توسط آن روی می آورند. انتظار می رود این فرایند سال آینده به انتها برسد و فعلا فقط 4 کامپیوتر مک با چیپست اپل M1 راهی بازار شده است.

حالا سایت DigiTimes گزارش داده که به همین خاطر اینتل امسال 50 درصد از سفارشات اپل را از دست می دهد و در نهایت هم پس از دست دادن تمام سفارش های اپل، سهم بازار اینتل تا سال 2023 به زیر 80 درصد می رسد. در همین زمینه باید به عملکرد خیلی خوب AMD هم اشاره کنیم که در حال افزایش سهم بازار خود است و این یعنی اینتل از دو طرف تحت فشار گسترده ای واقع شده است.

اینتل که به خوبی از شرایط وخیم خود خبر دارد، تبلیغات متعددی را علیه کامپیوترهای مک منتشر می کند و می خواهد به کاربران بگوید که لپ تاپ های مبتنی بر تراشه های این شرکت نسبت به مک بوک های مجهز به چیپست اپل M1 حرف بیشتری برای گفتن دارند. از طرف دیگر، مدتی قبل بلومبرگ گزارش داد که اپل در حال توسعه تراشه های بسیار قدرتمندتری است که شکاف توان پردازشی اپل و اینتل را عمیق­تر خواهند کرد.

منبع: DigiTimes

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1045

به "سهم اینتل از بازار تراشه های لپ تاپ ممکن است در سال 2022 باز هم سقوط کند" امتیاز دهید

1 کاربر به "سهم اینتل از بازار تراشه های لپ تاپ ممکن است در سال 2022 باز هم سقوط کند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم اینتل از بازار تراشه های لپ تاپ ممکن است در سال 2022 باز هم سقوط کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید