سرکوب اعتراضات آوارگان مسلمان روهینگیا در بنگلادش

به گزارش سفر به هند، آوارگان روهینگیا که نسبت به شرایط زندگی خود در بنگلادش ناراضی بودند از سوی پلیس این کشور سرکوب شدند.

سرکوب اعتراضات آوارگان مسلمان روهینگیا در بنگلادش

به گزارش به نقل از خبرگزاری رویترز، آوارگان مسلمان روهینگیا که نسبت به شرایط زندگی در محلی در یک جزیره دورافتاده در بنگلادش خشمگین هستند روز پنج شنبه گفتند هنگام اعتراض نسبت به عدم دسترسی به یک تیم از ماموران سازمان ملل هدف ضربات باتوم قرار گرفته و زخمی شده اند.

بر این اساس، یک هیات دو نفره از اداره آوارگان سازمان ملل همراه با مقامات وزارت امور خارجه بنگلادش روز دوشنبه از بهاسان چار دیدار کردند. بنگلادش قصد دارد از یک میلیون آواره روهینگیا که از میانمار به این کشور گریختند صد هزار نفر را به این جزیره انتقال دهد.

دو نفر از آوارگان در این باره گفتند مقامات بنگلادش مانع از دسترسی آن ها به این هیات شدند و اعتراض بر سر همین منع به راه افتاد. یکی از این دو نفر به نام علی که خواست نام خانوادگی اش از ترس انتقام مقامات محفوظ بماند گفت: آن ها فقط اجازه دادند این دو کننده با تعداد معدودی از آوارگان دیدار کنند که چیزی در انتقاد از بنگلادش نام نمی کردند.

وی گفت هیچ مراقبت بهداشتی مناسب یا شغلی برای ارتزاق در دسترس آن ها نیست. صد ها آواره در این اعتراض شرکت داشتند و پلیس بنگلادش با باتوم آن ها را سرکوب و زخمی کرد.

گفتنی است پس از آنکه نظامیان ارتش میانمار اقدام به نسل کشی مسلمانان این کشور کردند، بخش قابل توجهی از جمعیت مسلمانان مجبور به فرار به بنگلادش شدند. دولت بنگلادش هم که توانایی تامین نیاز های این آوارگان را ندارد تصمیم به اسکان آن ها در منطقه ها حاشیه ای و جزایر دور افتاده گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1125

به "سرکوب اعتراضات آوارگان مسلمان روهینگیا در بنگلادش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرکوب اعتراضات آوارگان مسلمان روهینگیا در بنگلادش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید