زیردریایی متفاوت کره شمالی که موشک اتمی پرتاب می نماید، عکس

به گزارش سفر به هند، روزیاتو نوشت: از اولین زیردریایی این کشور که پیونگ یانگ ادعا می نماید قادر به پرتاب سلاح هسته ای است رونمایی شد.

زیردریایی متفاوت کره شمالی که موشک اتمی پرتاب می نماید، عکس

کره شمالی پیش از این تنها یک زیردریایی داشت که قادر به شلیک موشک بود اما آن شناور تنها یک لوله پرتاب دارد و تحلیلگران آن را یک سکوی آزمایشی در نظر گرفته بودند. این کشور حدود 70 تا 90 زیردریایی دیزلی در یکی از بزرگترین ناوگان های زیردریایی دنیا دارد اما آنها عمدتا زیرساخت های قدیمی هستند که تنها قادرند اژدر یا مین پرتاب نمایند، نه موشک.

به گفته کارشناسان، با آنکه این زیردریایی به شدت اصلاح شده است اما مبتنی بر فناوری دهه 1950 شوروی است و محدودیت هایی ذاتی خواهد داشت.

کیم جونگ اون در سخنرانی خود ابراز خرسندی کرد که کشورش به زیردریایی حمله اتمی برای مقابله با دارایی های دریایی پیشرفته ایالات متحده دست یافته است. این اقدام پس از آن صورت گرفت که ایالات متحده برای اولین بار از دهه 1980 تا به امروز در ماه جولای یک زیردریایی موشک بالستیک با قابلیت حمل تسلیحات اتمی را در کره جنوبی مستقر کرد.

رهبر کره شمالی گفت که این کشور بعلاوه در پی ساخت یک زیردریایی با پیشرانه هسته ای است و میخواهد زیردریایی ها و کشتی های سطحی موجود خود را بازسازی کند تا بتوانند سلاح های هسته ای را حمل نمایند. او ساخت یک ارتش با قابلیت حمل سلاح هسته ای را یک وظیفه فوری توصیف کرد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 شهریور 1402 بروزرسانی: 19 شهریور 1402 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1643

به "زیردریایی متفاوت کره شمالی که موشک اتمی پرتاب می نماید، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیردریایی متفاوت کره شمالی که موشک اتمی پرتاب می نماید، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید