راه های انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی مناسب

به گزارش سفر به هند، کاغذ دیواری یکی از انواع دیوارپوش هایی است که امروزه در دکوراسیون داخلی منازل کاربرد بسیار زیادی پیدا نموده و مدل های زیادی از آن نیز تا به امروز به بازار عرضه شده اند که هر یک با رنگ ها و مدل های زیبای خود می توانند نظر علاقمندان به کاغذ دیواری را تا حد زیادی جلب کنند.

راه های انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی مناسب

به گزارش خبرنگاران، بنابراعلام رونیا، در منازل مسکونی یکی از بخش هایی که بیشترین میزان استفاده از کاغذ دیواری را به خود اختصاص داده است، پذیرایی می باشد که ابعاد و متراژ بالایی نیز دارد.

از آنجایی که پذیرایی از لحاظ ابعاد و همچنین موقعیت خود با دیگر بخش های منزل متفاوت است پس باید مواردی را در هنگام خرید کاغذ دیواری برای این بخش از منزل مد نظر قرار دهید.

در ادامه قصد داریم تا راه های انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی مناسب را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید انتخاب مناسبی نیز داشته باشید.

راه های انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی مناسب با توجه به نور محیط

یکی از مواردی که باید برای انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی مد نظر قرار دهید میزان نور موجود در فضا می باشد. به طور کلی پذیرایی منازل یا نور گیر هستند و یا تاریک که باید برای فضاهایی که نورگیر خوبی ندارند و به نوعی تاریک محسوب می شوند از کاغذ دیواری های با رنگ روشن استفاده گردد زیرا کاغذ دیواری با رنگ روشن می توانند کمبود نور را تا حدی برای فضا جبران نمایند و کاملا ایده آل با این دسته از محیط ها هستند.

برای فضاهایی که نور خوبی را در اختیار دارند، می توانید کاغذ دیواری های تیره را نیز مورد استفاده قرار دهید زیرا در صورتی که میزان نور موجود در فضا بالا باشد با استفاده از کاغذ دیواری های تیره به هیچ وجه کمبود نور احساس نخواهد شد.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که نباید از کاغذ دیواری های بسیار روشن در محیط های پر نور بهره ببرید زیرا از میزان جذابیت کاغذ و همچنین دکوراسیون تا حد زیادی کاسته خواهد شد.

کاغذ دیواری پذیرایی را مناسب با متراژ انتخاب کنید

توجه به متراژ پذیرایی از اهمیت بسیار زیادی در سازگاری میان کاغذ دیواری و همچنین دکوراسیون برخوردار است. باید ابتدا متراژ فضای موجود را آنالیز نموده و سپس بر اساس متراژ موجود بهترین و مناسب ترین کاغذ دیواری را انتخاب نمایید.

کاغذ دیواری هایی که از طرح های افقی برخوردار هستند می توانند فضای موجود را عریض تر و ارتفاع سقف را نیز تا حدی کوتاه تر جلوه دهند. در مقابل نیز کاغذ دیواری های با طرح های عمودی می توانند ارتفاع سقف را بلندتر و در نتیجه اندکی از فضا را در معرض دید مخاطب قرار دهند.

کاغذ دیواری های سه بعدی می توانند برای پذیرایی های با متراژ متوسط و یا عظیم بسیار مناسب و ایده آل باشند و جلوه بسیار زیبا و بی نظیری را ایجاد نمایند.

وسایل موجود تاثیر زیادی در انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی مناسب دارند

وسایلی که در فضای پذیرایی وجود دارند خود می توانند در تناسب میان دکور و همچنین کاغذ دیواری تاثیر زیادی داشته باشند و در صورتی که بتوانید کاغذ دیواری مناسب را تهیه و خریداری کنید زیبایی و جلوه خاصی را نیز برای دکور ایجاد خواهید کرد.

به مبل ها، میزها و پرده ها که از اصلی ترین وسایل موجود در فضای پذیرایی هستند توجه داشته باشید و تنها وسایلی را انتخاب و خریداری کنید که بتوانند تناسب خوبی را با این دسته از وسایل برقرار نمایند.

در صورتی که پذیرایی شما ار وسایلی تشکیل شده که ساده و بدون نقش و نگار هستند بهتر است تا کاغذ دیواری هایی را انتخاب کنید که طرح های متراکم تری دارند.

اما در صورتی که وسایل موجود در دکوراسیون شما به شدت شلوغ بوده و نقش و نگار زیادی دارند پس بهتر است تا کاغذ دیواری های با طرح و رنگ های ساده را انتخاب و به کار ببرید.

انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی مناسب با سبک دکوراسیون

یکی از عواملی که می تواند تاثیر زیادی در انتخاب کاغذ دیواری مناسب با پذیرایی داشته باشد سبک دکوراسیون است و باید متناسب با سبک دکور کاغذ دیواری مناسب را انتخاب نمایید.

به طور کلی دو سبک دکوراسیون برای پذیرایی منازل به کار می رود که یکی از این سبک ها کلاسیک است که از المان ها و طرح های کاملا کلاسیک در آنها استفاده می گردد.

کاغذ دیواری های بسیار زیبایی با طرح های کلاسیک وجود دارند که می توانید از آنها برای زیبایی هر چه بیشتر دکورهای کلاسیک استفاده نمایید. اما در مقابل نوعی کاغذ دیواری فراوری می گردد که با توجه به پیشرفت صنعت دکوراسیون داخلی و متناسب با دکورهای مدرن فراوری می شوند.

کاغذ دیواری سه بعدی مناسب برای پذیرایی های عظیم

یکی از انواع کاغذ دیواری هایی که چند سالی است هواداران زیادی را به خود اختصاص داده، کاغذ دیواری سه بعدی می باشد که از طرح های سه بعدی روی خود بهره می برد و جزو کاغذ دیواری های ایده آل و سازگار با دکوراسیون های مدرن می باشد.

معمولا کاغذ دیواری های سه بعدی برای فضاهای کوچک مانند اتاق ها مورد استفاده قرار می گیرد اما جالب است بدانید که این کاغذ دیواری ها در پذیرایی نیز البته در پذیرایی های با متراژ بالا نیز کاربرد زیادی دارند و می توانند جلوه بی نظیر و منحصر بفردی را نیز ایجاد نمایند.

البته در انتخاب کاغذ دیواری های سه بعدی به منظور نصب و اجرا بر دیوار پذیرایی باید به دنبال طرح های مناسب باشید و از بکارگیری از طرح هایی که متناسب با دکور پذیرایی نیستند، خودداری کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 530

به "راه های انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی مناسب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی مناسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید