جزایر گردشگری هرمزگان به 10 جزیره افزایش می یابد

به گزارش سفر به هند، استاندار هرمزگان گفت: گردشگری دریایی مهمترین ظرفیت هرمزگان است و باید زمینه برای حضور گردشگران در حداقل 10 جزیره استان فراهم شود.

جزایر گردشگری هرمزگان به 10 جزیره افزایش می یابد

خبرنگاران :

خبرگزاری صدا و سیما : مهدی دوستی در نشست توسعه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری هرمزگان افزود: علاوه بر جزایر قشم، کیش، هرمز، لارک و هنگام که در جهت گردشگری قرار دارند، توسعه گردشگری در پنج جزیره ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک، سیری و لاوان که مورد استقبال دولت قرار گرفته است، در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: در اولین گام بنادر استان باید توان پهلوگیری شناور های بزرگ تفریحی را داشته باشند تا بتوان زمینه جذب شناور های گردشگری را فراهم کرد.

دوستی افزود: آمادگی داریم در بخش فراهم نمودن زیرساخت ها شرایط را برای حضور سرمایه گذاران در این زمینه فراهم و نسبت به رفع موانع اقدام شود.استاندار هرمزگان گفت: در پی ایجاد گردشگری دریایی پایدار و با شور و نشاط برای مردم هرمزگان هستیم و راه اندازی کشتی تفریحی در محدوده جزایر استان یکی از این برنامه های پیش بینی شده است.

هُرمُزگان نام یکی از استان های جنوبی ایران است که در شمال تنگه هرمز قرار گرفته و قطب گردشگری و اقتصاد ایران است. مرکز این استان، کلانشهر بندرعباس می باشد.

استان هرمزگان در حدفاصل بین مختصات جغرافیایی 25 درجه و 24 دقیقه تا 28 درجه و 57 دقیقه عرض شمالی و 53 درجه و 41 دقیقه تا 59 درجه و 15دقیقه طول شرقی از نصف النهار گرینویچ واقع شده است. این استان حدود 68هزار کیلومتر مربع (کمابیش اندازه کشور گرجستان) مساحت دارد که از این نظر هشتمین استان کشور است.

هرمزگان از جهت شمال و شمال شرقی با استان کرمان، غرب و شمال غربی با استان های فارس و بوشهر از شرق با سیستان و بلوچستان همسایه بوده و جنوب آن را آب های گرم خلیج فارس و دریای عمان در نواری به طول تقریبی 900 کیلومتر دربرگرفته است.

فهرستی از جزایر استان هرمزگان ایران:جزیره قشم،جزیره ابوموسی،جزیره کیش،جزیره لاوان،جزیره هندرابی،جزیره شتور (شیدور یا جزیره ماران)،جزیره لارک،جزیره هرمز،جزیره هنگام،جزیره تنب بزرگ،جزیره تنب کوچک،جزیره سیری،جزیره فرور بزرگ،جزیره فرور کوچک،جزیره دوکوهک.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1403

به "جزایر گردشگری هرمزگان به 10 جزیره افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزایر گردشگری هرمزگان به 10 جزیره افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید