توصیه های مدیرعامل جنجالی استقلال به مدیرعامل تازه

به گزارش سفر به هند، احمد مددی مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در گفت وگو با برنامه رادیویی تهران ورزشی در پاسخ به این سؤال که آیا جدایی از باشگاه استقلال سبب خوشحالی یا ناراحتی اش شده است، گفت: واقعاً کار در باشگاه استقلال خیلی سخت است.

توصیه های مدیرعامل جنجالی استقلال به مدیرعامل تازه

وی درباره اینکه اگر در گذشته حق انتخاب داشت باز هم در باشگاه استقلال حضور می یافت، خاطر نشان کرد: خیر، اگر شرایط واقعی استقلال را می دانستم هرگز مسئولیت مدیرعاملی را نمی پذیرفتم. اکنون که از باشگاه استقلال جدا شده ام باید بگویم در این 11 ماه اقدامات خیلی خوبی صورت گرفته است و خوشحالم از اینکه توانستم امانت را به عزیز دیگری بسپارم. می دانید تغییرات مدیریتی هم جزئی از ورزش است و مانند یک چوب دوی امدادی است که آن را به هم تیمی ات می سپاری. خوشحالم که این چوب را به مدیر بعدی سپردم.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در واکنش به اینکه خیلی از طرفداران تصور می نمایند این چوب در مدت مسئولیتش از دست وی افتاده یا با آسیب دیدگی به مدیر بعدی سپرده شده است، اعلام نمود: خیر، با افتخار می گویم که این چوب را سالم به دست مدیر بعدی سپردم.

چه توصیه ای به مصطفی آجورلو برای مدیریت در استقلال دارید؟، مددی در پاسخ به این پرسش توضیح داد: تودیع و معارفه ای مانند روز گذشته در باشگاه استقلال سابقه نداشته است. جملگی مدیران قبلی با قهر یا به شکل دیگری کنار رفتند، اما شرایط امروز استقلال با 11 ماه قبل کاملاً فرق دارد. من استقلالی را تحویل گرفتم که 50 میلیارد تومان بدهی داشت و اگر این مبلغ پرداخت نمی شد پنجره نقل وانتقالاتی بسته می ماند و مجوز فعالیت حرفه ای باشگاه ابطال می شد. به هیچ نام در آن حالت نمی توانستیم در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنیم.

وی یادآور شد: بسته ماندن پنجره منجر به کسر شش امتیاز و در ادامه سقوط به یک رده پایین تر می شد، اما پنجره استقلال امروز باز است و باشگاه در آستانه اخذ مجوز حرفه ای نو برای سال 01-1400 است. بخش اعظم کارها که مهمترین آنها تسویه حساب با بدهکاران است، صورت گرفته. البته درصد کمی مانده است که همکاران من مشغول تکمیل فرم ها و بارگذاری آنها در سایت AFC هستند. برای آجورلو آرزوی موفقیت دارم. روز گذشته جلسه خیلی خوب و سه ساعته ای با هم داشتیم و درباره همه موارد باشگاه استقلال مثل پفراینده های داخلی، بین المللی، فرایند کسب مجوز حرفه ای، بدهی های باشگاه، چالش های اقتصادیاتی و بیمه ای و ... توضیحات مبسوطی به وی دادم. دیروز بعلاوه اعلام کردم هر زمان ابهام یا موضوعی وجود داشت از هر کمکی برای استقلال دریغ نخواهم کرد.

مددی اعلام نمود: سه توصیه به آجورلو دارم تا حاشیه های استقلال کاهش پیدا کند. ابتدا می خواهم آرامش را به تیم بازگرداند. بعلاوه باید فضای مجازی را کنترل و مدیریت کند، زیرا این فضا به شدت به حال خود رها شده است.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال راجع به اینکه آیا بیشترین آسیب را از فضای مجازی خورده است، گفت: به شدت از این فضا آسیب خوردم. دست های پشت پرده ای را در اینجا دیدم که نام و فامیل آنها هم تعیین است. در وظیفه من نیست با آنها برخورد کنم. بخشی از این افراد داخل کشور هستند و بعضی دیگر از خارج از کشور فضا را مدیریت می نمایند. فضای مجازی به شدت به پول های کثیف آلوده است.

وی توصیه اش به کادر فنی و مدیریت فعلی آبی پوشان را هم اینطور بیان نمود: اکنون فرمان دست آجورلوست. ما در دوره خودمان سعی کردیم بازیکنان مدنظر سرمربی به جز شیمبا (لوسیانو پریرا) را جذب کنیم. البته در صحبتی که با گرشاسبی داشتم متوجه شدم این بازیکن قصدی برای حضور در استقلال نداشت و فقط بازارگرمی نموده است که در نهایت به فولاد بازشود. به هیچ وجه مصاحبه ای را که شیمبا انجام داد، قبول ندارم ، چون صحبت هایم با گرشاسبی مستند است. اکنون هم شاید استقلال احتیاج به ترمیم داشته باشد که با صلاح دید سرمربی و آجورلو این کار صورت می گیرد.

مددی در پاسخ به این سؤال که اگر همچنان مدیرعامل استقلال بودید آیا قرارداد فرهاد مجیدی را با وجود اختلافاتی که با وی داشتید، برای سه سال تمدید می کردید؟، گفت: من در شرایطی سخت از مجیدی حمایت کردیم، اما اختلاف هم جزئی از فوتبال است. سؤال من این است چرا باید این مسائل خانوادگی به رسانه ها کشیده شود؟

وی درباره اینکه برخلاف باشگاه استقلال، پرسپولیس هم با وجود مسائل زیاد و مسائل اقتصادی اجازه نمی دهد مسائل خانوادگی اش به بیرون درز پیدا کند، توضیح داد: این موضوع درست است. چرا باید اختلافات درون خانوادگی به صحنه رسانه های بعضاً فحاش کشیده شود؟ گفتم که پشت صحنه چه افرادی هستند.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در خصوص ارتباط فضای مجازی با عوامل داخل باشگاه استقلال، اعلام نمود: این موضوع را نمی گویم، اما بعضی ادعاهایی دارند و نمی توانند از استقلال دل بنمایند. بعضی هم به علت معروفیت طلبی نمی توانند از استقلال دل بنمایند. این مسائل خود به خود تیم را به حاشیه می کشاند. نه تنها فرهاد مجیدی بلکه هر مربی دیگری هم در استقلال بود بعضی کوشش می کردند بین مدیریت و سرمربی اختلاف ایجاد شود تا بتوانند از آب گل آلود ماهی مراد خود را صید نمایند.

آیا عامل اختلاف بین شما و مجیدی فراتر حرکت کردن سرمربی استقلال از مدیریت باشگاه بود یا اینکه عملکرد شما در این موضوع تأثیر داشت؟، وی در واکنش به طرح این سؤال هم گفت: اجازه بدهید پاسخ این سؤال را به شکل دیگری بدهم. عمده موارد اختلاف ما و چالش های ایجادشده درباره مسائل اقتصادی بود. بعضی از این بدهی های سنواتی به 10 سال گذشته برمی شود و وقتی می خواستیم تیم را به روال عادی بازگردانیم، بسیاری از محدودیت های اقتصادی جلوی کار ما را می گرفت. عمده اختلافات بین مدیریت با کادر فنی و بازیکنان به همین مسائل باز می گشت. من همه کوششم را کردم تا این اتفاقات به کمترین حد برسد، اما به حدی مسائل اقتصادی در استقلال بی سرانجام است که کارمان سخت شد.

وی درباره اینکه آیا قبل از بستن قرارداد با ابوالفضل جلالی از آسیب دیدگی این بازیکن آگاه بود، گفت: در روزی که قرار بود با جلالی قرارداد منعقد کنیم همزمان با حضورش در باشگاه با پزشک معتمد صحبت کردم تا وی را مورد معاینه قرار بدهد. در آن موقع قرارداد را نهایی ننموده بودیم. پس از گزارش پزشک معتمد با باشگاه سایپا مکاتبه کردیم که متوجه شدیم این بازیکن دچار مصدومیت است و به همین علت تقاضا کردم مبلغ رضایت نامه اش را کاهش بدهند.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال راجع به پیامک منتشرشده در فضای مجازی که در آن فرهاد مجیدی به خودش گفته بود جلالی مصدوم است، توضیح داد: من به وی اطلاع دادم، جلالی مصدوم است، اما مجیدی گفت پس از یک ماه باز می شود و سپس با باشگاه سایپا وارد مذاکره شدم. اکنون هم قرارداد روی میز آجورلوست و او باید درباره اش تصمیم نهایی را بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که شکایت از بعضی از بازیکنان این تیم را پیگیری خواهد نمود، گفت: اجازه بدهید در این مورد با مشاوره حقوقی و وکیلم صحبت کنم. پس از مشورت با وی در این مورد اطلاع رسانی خواهم کرد.

مددی درباره احتمال جدایی مهدی پاشازاده از معاونت ورزشی استقلال بیان نمود: آجرلو باید در این موضوع نظر بدهد.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال بعلاوه در خصوص احتمال حضورش در یکی از باشگاه های تهرانی یا مدیریت در استادیوم آزادی پاسخ داد: هنوز در این زمینه صحبتی نشده است، اما هر جایی باشم و بتوانم خدمت بهتری ارائه کنم در خدمت ورزش کشور خواهم بود.

مددی در سرانجام راجع به این موضوع که خیلی از طرفداران استقلال از عملکردش دلگیر بودند، اعلام نمود: این مطلب را نمی پذیرم. فضای مجازی و ارتش فحاش مجازی نماینده تمام طرفداران نیستند. حتماً باید در این زمینه نگاه وسیع تری داشته باشیم. از لحاظ نظم و انضباط اقتصادی و کاهش بار بدهی های باشگاه کوشش زیادی کردم و بدهی های 10 سال گذشته را دادیم. اگر این کار انجام نمی شد شرایط استقلال در حوزه داخلی و بین المللی بسیار بغرنج می شد. افتخار دارم بگویم اجازه ندادم استقلال شرایط بدی پیدا کند، هر چند هنوز هم چالش ها پابرجاست و در حوزه اقتصادیات و بیمه مسائل بسیاری داریم. امیدوارم مدیریت نو با انرژی نو بتواند بر این مسائل فائق شود. برای آجورلو و مدیران نو باشگاه آرزوی موفقیت دارم.

منبع: فرارو
انتشار: 13 مهر 1400 بروزرسانی: 13 مهر 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1168

به "توصیه های مدیرعامل جنجالی استقلال به مدیرعامل تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های مدیرعامل جنجالی استقلال به مدیرعامل تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید