اینتل از نسل دوازدهم پردازنده های دسکتاپ و لپ تاپ و پردازنده های گرافیکی Arc رونمایی کرد

به گزارش سفر به هند، اینتل ساعاتی پیش در جریان نمایشگاه CES 2022 از پردازنده های نسل دوازدهم خود برای لپ تاپ رونمایی کرد. اینتل با این نسل از پردازنده ها، به خصوص با پردازنده ی Core i9 12900HK، توانایی محاسباتی و پردازشی خود را به نمایش می گذارد. اینتل در مراسم رونمایی خود از پردازنده ی نو لپ تاپ Core i9 12900HK، به عنوان سریع ترین پردازنده تاریخ یاد کرد. بعلاوه اینتل در این مراسم چندین پردازنده نو برای دسکتاپ و لپ تاپ از سری های مختلف و با توان های متفاوت هم رونمایی کرد که همگی به صورت 7 نانومتری ساخته شده اند. بعلاوه در مراسم اینتل شاهد معرفی پردازنده گرافیکی Arc نیز بودیم.

اینتل از نسل دوازدهم پردازنده های دسکتاپ و لپ تاپ و پردازنده های گرافیکی Arc رونمایی کرد

در ادامه به همه آنچه اینتل در نمایشگاه CES 2022 معرفی کرد خواهیم پرداخت.

نسل دوازدهم پردازنده های لپ تاپ اینتل

اینتل مدتی پیش بعضی از پردازنده های نسل دوازدهم دسکتاپ را معرفی نموده بود. با این حال، تمرکز این شرکت در نمایشگاه CES 2022 روی رونمایی از پردازنده های نسل دوازدهم لپ تاپ بوده است. پردازنده های لپ تاپ نسل دوازدهم اینتل در سه سطح عرضه می شوند؛ سری 45 وات H برای گیمر ها، سری 28 وات P برای کاربرانی که کارهای سنگین با لپ تاپ هایشان انجام نمی دهند و سری 15 وات و 9 وات U مناسب برای همه کاربران که استفاده عمومی دارند. اما سری H همان پردازنده هایی است که اینتل ساعاتی پیش از آن ها رونمایی به عمل آورد.

نسل دوازدهم پردازنده های لپ تاپ سری H اینتل در حال حاضر دارای هشت SKU است، که از جمله آن ها می توان به پردازنده قدرتمند i9 12900HK اشاره نمود که در لپ تاپ های تازه معرفی شده در نمایشگاه CES استفاده خواهند شد. اینتل بعلاوه در مراسم خود گفت که در حال حاضر قدرتمندترین پردازنده لپ تاپ ها را در اختیار دارد که با توجه به محصولات ارائه شده AMD، به نظر می رسد که این عنوان را به این زودی ها از دست نخواهد داد. به گفته اینتل، پردازنده Core i9-12900HK با فرکانس بوست 5.0 گیگاهرتز می تواند با پردازنده های قدرتمند رایزن 5900HX شرکت AMD و اپل سیلیکون M1 مکس رقابت کند و آن ها را شکست دهد. سری H بعلاوه دارای آخرین فناوری های اینتل از جمله تاندربولت 4، وای فای 6E و فناوری Deep link اینتل خواهد بود.

نسل دوازدهم پردازنده های دسکتاپ اینتل

در جریان مراسم اینتل در نمایشگاه CES 2022، پردازنده های تازه آلدر لیک یا نسل دوازدهم اینتل برای دسکتاپ ها نیز معرفی شدند. این شرکت بعلاوه کولرهای استوک Laminar تازه خود را هم به نمایش گذاشت. این محصولات در سه مدل عرضه خواهند شد: Laminar RH1 برای تراشه های i9، Laminar RM1 برای تراشه های i7، i5 و i3، و Laminar RS1 برای پردازنده های Pentium و Celeron. تراشه های تازه اکثرا توان 65 وات دارند و امکان اورکلاک آن ها هم وجود ندارد.

به همین دلیل، این پردازنده های تازه شرکت اینتل از معماری هیبریدی بهره می برند و شامل هسته های قدرتمند و کم مصرف هستند تا علاوه بر قدرت بالا، مصرف انرژی متعادلی داشته باشند. لازم به ذکر است که پردازنده های آلدر لیک اینتل در تعداد بالاتری برای دسکتاپ ها معرفی شدند که قدرتمندترین سری پردازنده های این شرکت را، سری i9 با 16 هسته تشکیل می دهند که با حالت توربو قدرت 202 واتی دارند. علاوه بر این، پردازنده های i7، i5 و i3 تازه نیز در این فهرست قرار دارند. اینتل به همین دلیل سری تازه چیپست های 600 را برای همراهی با این پردازنده ها معرفی کرد.

پردازنده گرافیکی Arc اینتل

اینتل بعلاوه از پردازنده گرافیکی خود با نام Arc که مدت ها شایعه آن دست به دست می شد نیز رونمایی کرد. Arc که قبلاً Alchemist نامیده می شد، در بیش از 50 گوشی هوشمند و دسکتاپ تازه از شرکت های بزرگی مانند دل، سامسونگ، گیگابایت، ایسوس و… استفاده خواهد شد. اینتل در این پردازنده گرافیکی تازه نوید بعضی ویژگی های قدرتمند را داده، از جمله Ray Tracing، پشتیبانی از XeSS که قبلاً اعلام شده بود و فناوری Deep Link اینتل. بعلاوه در حال حاضر برای کوشش های گرافیکی اینتل، پشتیبانی گسترده تری از سوی توسعه دهندگان وجود دارد تا گیمر ها برترین تجربه را در بازی هایشان داشته باشند.

منبع: AndroidAuthority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1314

به "اینتل از نسل دوازدهم پردازنده های دسکتاپ و لپ تاپ و پردازنده های گرافیکی Arc رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینتل از نسل دوازدهم پردازنده های دسکتاپ و لپ تاپ و پردازنده های گرافیکی Arc رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید