انویدیا: کارت های گرافیک سری RTX 3000 تا خرداد ماه کم خواهند بود

به گزارش سفر به هند، سری جدید کارت های گرافیک انویدیا چند ماهی است که وارد بازار شده اند، اما این شرکت نتوانسته است به تقاضای بالا برای این کارت های گرافیک پاسخ دهد. کارت های گرافیک سری RTX انویدیا به ندرت با قیمت رسمی و اصلی خود پیدا می شوند. این طور که به نظر می رسد، این فرایند قرار است تا انتها بهار سال آینده ادامه داشته باشد.

انویدیا: کارت های گرافیک سری RTX 3000 تا خرداد ماه کم خواهند بود

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ ارزان از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

کارت های گرافیک جدید انویدیا یعنی سری RTX 3000 با قیمت به نسبت پایین و عملکرد بسیار بالای خود، مخاطب و مشتری زیادی پیدا نموده اند. همین موضوع هم موجب کم شدن این کارت ها در بازار شده است؛ طوری که پیدا کردن این کارت ها در حال حاضر فقط به وسیله بازار سیاه و با قیمت هایی بسیار بالاتر از قیمت اصلی، ممکن است. انویدیا به تازگی گفته است که در آینده نزدیک، انتظار افزایش فراوری این سری جدید کارت های گرافیک را ندارد.

طی نوزدهمین کنفرانس اتصادی جی پی مورگان در حوزه تکنولوژی، مدیر اقتصادی انویدیا درباره شرایط فراوری کارت های گرافیک سری جدیدشان صحبت نموده است. کولت کرس (Colette Kress) گفته است که آن ها توانایی فراوری کافی کارت های گرافیک برای پاسخ به تقاضای خریداران را ندارند. او اضافه نموده که انتظار هم ندارند تا خاتمه سه ماهه نخست سال جدید میلادی، تفاوتی در فرایند فراوری ببینند. طبق گفته او، در واقع نباید زودتر از ماه آوریل 2021 منتظر افزایش فراوری کارت های گرافیک سری RTX 3000 انویدیا باشیم.

مدیر اقتصادی انویدیا در این باره گفته است: قبل از اینکه بخواهیم از فراوری صحبت کنیم، باید درباره موضوع تقاضا هم حرف بزنیم. ما فروشی شگفت انگیز را در دوره تعطیلات تجربه کردیم. تقاضا برای بازی های ویدیویی بسیار فراتر از تصورات بود. معماری امپر و قابلیت ری تریسینگ موفقیتی عظیم و واقعی برای ما هستند. تقاضا هم به همین دلیل بالا رفته است و از طرف دیگر، شرایط فراوری خوبی نداریم. او نهایتا اضافه نمود که در حال کوشش برای بهبود شرایط فراوری هستند.

کارت های گرافیک سری RTX 3000 انویدیا از سوی منتقدان بازخوردی شگفت انگیز گرفته اند. این کارت ها هم چنین به خاطر عملکرد بالا در مقایسه با قیمت شان، چیزی که انتظارش را پیش از رونمایی آن ها نداشتیم، جمعیت زیادی از گیمرها را مجذوب خود نموده اند.

موضوع بازی های ویدیویی و عرضه بازی های جدیدی که از قابلیت های ری تریسینگ به زیبایی استفاده می نمایند، مثل سایبرپانک 2077 را نباید دست کم بگیریم، ولی بحث ماین ارزهای دیجیتال هم بسیار مهم است. چند سال پیش هم به خاطر افزایش ماین ارزهای دیجیتال، با مشکل کمبود کارت گرافیک برخورد نموده بودیم. در آن موقع، انویدیا بسیاری از فروشنده های کارت های گرافیک را مجبور نموده بود تا کارت های این شرکت را فقط به همراه کامپیوترهای گیمینگ یا چند قطعه گیمینگ دیگر بفروشند. انویدیا درباره دلیل کمبود کارت های گرافیک RTX 3000 گفته که نمی داند آیا خریداران، واقعا به دنبال بازی هستند یا کارت های گرافیک را به هدف ماین ارز دیجیتال خریداری می نمایند.

  • کارت گرافیک RTX 3060 Ti از RTX 2080 Super قوی تر است

انویدیا به تازگی از کارت RTX 3060 رونمایی نموده است. این کارت گرافیک، از ارزان ترین و قدرتمندترین کارت های گرافیک تاریخ انویدیا محسوب می گردد و انتظار داریم تقاضا برای آن، بسیار بیشتر از کارت های دیگر سری RTX 3000 باشد.

منبع: IGN

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 737

به "انویدیا: کارت های گرافیک سری RTX 3000 تا خرداد ماه کم خواهند بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انویدیا: کارت های گرافیک سری RTX 3000 تا خرداد ماه کم خواهند بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید