از MSI تا ایسوس؛ بزرگ ترین برندهای تولیدکننده کارت گرافیک در جهانبزرگ ترین برندهای تولیدکننده کارت گرافیک

به گزارش سفر به هند، انتخاب یک کارت گرافیک خوب و باکیفیت از یک برند با اصالت و مطمئن اصلا کار ساده ای نیست؛ اگرچه دو بازیگر بزرگ این حوزه AMD و انویدیا هستند اما این دو شرکت سازنده تراشه محسوب می شوند و فعالیت کمی در ساخت کارت گرافیک دارند. وظیفه ساخت کارت گرافیک بر عهده شرکت های دیگری نظیر گیگابایت، ایسوس، MSI، سافایر و… است که در این مطلب به 12 مورد از آن ها اشاره نموده ایم. برندهایی که در این مطلب آن ها را از لحاظ مشتری مداری، رضایت کاربران، کیفیت ساخت و نرخ خرابی رتبه بنده نموده ایم تا شناخت بیشتری هنگام خرید گرافیک داشته باشید.

از MSI تا ایسوس؛ بزرگ ترین برندهای تولیدکننده کارت گرافیک در جهانبزرگ ترین برندهای تولیدکننده کارت گرافیک

بزرگ ترین برندهای فراورینماینده کارت گرافیک

12. XFX

زمانی که XFX کار خود را به صورت رسمی به عنوان فراورینماینده کارت گرافیک شروع کرد، با انویدیا وارد همکاری شد و تصمیم گرفت کارت های این شرکت را فراوری کند. اما کمی بعد، در سال 2009 با شرکت AMD وارد همکاری شد و تا همین لحظه هم یکی از اصلی ترین شرکای تجاری این شرکت به شمار میرود و کارت های آن را فراوری می نماید. اگرچه نام XFX شاید برای عاشقان گیم و سازندگان انیمیشن آشنا به نظر نرسد اما برای کسانی که به کارت های AMD علاقه مند هستند، گرافیک های این برند می تواند گزینه خوبی باشند چرا که طی این 13 سال فعالیت در زمینه فراوری کارت های AMD توانسته نظر مثبت کاربران را به خود جلب کند.

اگرچه XFX در زیبا ساختن کارت های خود خیلی عملکرد خوبی ندارد و کارت هایی هم که فراوری می نماید در زمره برترین های موجود قرار ندارند، اما در زمینه پردازش خام، عملکرد بسیار خوبی دارند و قیمت مناسب آن ها هم مزید بر علت شده تا تعداد بیشتری از گیمرها با بودجه محدود هم بتوانند از آن ها بهره مند شوند. برای مثال سری SpeedsterSWFT 319 توانست در فشار کاری بالا با کمترین نویز، امتیازات بسیار خوبی را در تست های مختلف دریافت کند.

مسئله ای که بیشتر افراد با XFX دارند، طول عمر گرافیک هاست که همین مورد باعث شده رتبه ای بهتر از 12 در فهرست 12تایی ما نداشته باشد. کارت هایی که XFX فراوری می نماید اگرچه عملکرد پردازشی خوب و قیمت مناسبی دارند اما در بین سایر کارت ها، احتمال خرابی آن ها دو سال بعد از نصب روی سیستم بسیار زیاد است.

11. انویدیا

بسیاری از کاربران هنگام خرید کارت گرافیک ترجیح می دهند به سراغ شرکت های شخص ثالث نظیر ایسوس، گیگابایت، MSI، ازراک و… بروند چرا که این شرکت ها تراشه های ساخته شده به وسیله انویدیا و AMD را دریافت نموده و روی یک کارت فوق العاده قدرتمند با فن های بهتر و باکیفیت تر نصب می نمایند. در نتیجه تجربه کار با این کارت ها لذت بخش تر است. با این حال خود انویدیا هم در زمینه فراوری کارت گرافیک فعالیت می نماید.

انویدیا در سال 2016 از سری Founders Edition یا همان نسخه مرجع رونمایی کرد؛ کارت هایی با سیستم خنک نماینده نسبتا ضعیف که در واقع زیر فشار سنگین بیشتر از سایر کارت ها داغ می نمایند و در عین حال قیمت مناسب تری هم ندارند. البته مزیتی که این کارت ها دارند، استفاده از باکیفیت ترین قطعات ممکن در ساخت آن هاست. بعلاوه این کارت ها به خاطر اندازه مناسبی که دارند، برای بعضی از سیستم ها گزینه بهتری به حساب می آیند اما نمی توان روی سیستم خنک نمایندگی آن ها حساب باز کرد.

10. سافایر

از لحاظ طول عمر، سافایر در مقایسه با برترین شرکت های فعال در زمینه فراوری کارت گرافیک در وسط قرار می گیرد. کمی بیشتر از 10 سال است که سافایر را به عنوان یکی از برندهای فراورینماینده کارت گرافیک در سطح دنیا می بینیم بنابراین اصلا شرکت کم سابقه یا نوپایی نیست اما در مقایسه با ایسوس و MSI تجربه زیادی ندارد. هرچند این بدان معنا نیست که نباید کارت های این شرکت را بخرید.

در میان شرکت هایی که کارت های مبتنی بر AMD را فراوری می نمایند، سافایر اگر برترین نباشد یکی از برترین هاست و محصولات بسیار باکیفیتی هم دارد. در سطح ابتدایی، این کارت ها هرچه که یک گیمر احتیاج دارد در اختیارش قرار می دهند؛ قیمت مناسب، خنک نمایندگی عالی و عملکردی مشابه برندهای مطرح بازار. به خصوص سری نیترو پلاس در آنالیز های مختلف توانستند باعث حیرت گیمرها شوند چرا که در کنار عملکرد پردازشی عالی، سیستم خنک نمایندگی فوق العاده ای هم دارند.

سافایر اما درصد خرابی زیادی را در دو سال نخست بعد از نصب روی سیستم دارد. البته شاید برای کارت سافایر شما که چندین سال است بدون مشکل کار می نماید چنین چیزی صادق نباشد اما تحقیقات این موضوع را نشان داده اند. هرچند خود سافایر هم از این موضوع مطلع بوده و با بهبود شرایط گارانتی و پشتیبانی استثنائی از مشتری، تا حد زیادی این نقص را پوشانده است.

9. AMD

برخلاف انویدیا، AMD تمرکز بیشتری روی کارت های بالارده مرجع خود دارد. این شرکت کارت های مرجع خود را با قیمت مناسب تری در مقایسه با نمونه های موجود در بازار عرضه می نماید ولی فقط برای افرادی مناسب هستند که می خواهند تجربه کاملا سطحی از یک کارت قدرتمند (نه اورکلاک) داشته باشند یا افرادی که با بودجه محدودی پا به بازار می گذارند. بعلاوه اگر عاشق تجربه چیزهای تازه بلافاصله پس از عرضه هستید، کارت های مرجع AMD گزینه خوبی هستند.

بازخوردهایی که از گیمرها در رابطه با کارت های AMD منتشر شده نشان می دهد این محصولات از سیستم خنک نماینده دمنده بهره می برند و این یعنی زیر فشار سنگین، بیشتر از حد انتظار داغ می شوند، صدای بیشتری دارند و نمی توانند به پتانسیل واقعی خود دست پیدا نمایند. کارت های شخص ثالث در این زمینه عملکرد بهتری را ارائه می نمایند. البته اگر از سیستمی با کیس کوچک و شلوغ یا سیستمی با چند کارت گرافیک استفاده می کنید، گرافیک هایی با خنک نماینده دمنده مناسب تر هستند.

8. پاور کالر

پاور کالر یکی از شرکت های باسابقه در زمینه فراوری کارت گرافیک است که از سال 1997 تا به امروز فعالیت دارد. این شرکت تایوانی به صورت اختصاصی به فراوری کارت گرافیک مشغول است و فعالیت دیگری ندارد؛ در نتیجه کاربران این اطمینان خاطر را می توانند داشته باشند که کارت های فراوری شده به وسیله این برند از طول عمر عالی و کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

طبق وب سایت WePC، پاورکالر یکی از برندهایی است که نام آن با کارت هایی با سیستم خنک نماینده آبی گره خورده است. PowerColor Liquid Devil Radeon از جمله این محصولات هستند که با قیمت رقابتی راهی بازار شده اند و عملکرد بسیار خوبی هم از لحاظ پردازشی و خنک نمایندگی دارند.

پاورکالر اما مثل هر شرکت دیگری دوران سخت خود را داشته است. برای مثال سری RX 5000 این شرکت نرخ خرابی بسیار زیادی داشتند و بسیاری از آن ها هم برگشت خوردند. هیچ توضیحی هم از سوی شرکت داده نشد از این بابت که چرا این اتفاق رخ می دهد. اما این مشکل پاورکالر را متوقف نکرد؛ این شرکت تایوانی بلافاصله کارت های تازهی را جایگزین موارد مشکل دار کرد و دیگر هم اتفاق مشابهی برای آن ها رخ نداد.

7. زوتاک

زوتاک را باید یک شرکت تازه وارد در عرصه فراوری کارت گرافیک بدانیم. این شرکت به خاطر فراوری کارت های مقرون به صرفه قیمت با عملکرد واقعاً عالی، در بین گیمرهایی که بودجه محدودی دارند معروف شده اما برخلاف برترین برندهای فراورینماینده کارت گرافیک، نباید انتظار داشته باشید که بتوانید این کارت ها را تا نهایت توان شان اورکلاک کنید.

علت اصلی قیمت پایین کارت های زوتاک، استفاده از قطعاتی با کیفیت کمتر است که از جمله این موارد می توان به سیستم خنک نماینده اشاره نمود. این یعنی احتمال اینکه کارت های زوتاک زودتر به دمای بالا برسند بسیار زیاد است. البته این مشکل برای بسیاری از گیمرها خیلی جدی نیست چرا که کارت های زوتاک اصلا نرخ خرابی بالایی ندارند.

زوتاک بعلاوه به فراوری کارت های کوچک هم معروف است. بدین ترتیب کیس های کوچک فضای مناسبی برای کارت های این شرکت هستند. زوتاک بیشتر با انویدیا همکاری دارد ولی با این حال، تعداد کارت های فراوری شده به وسیله این شرکت آنقدرها زیاد نیست.

6. ازراک

در مقایسه با سایر برندهای فراورینماینده کارت گرافیک، ازراک تازهترین شرکت به شمار میرود. ازراک را بیشتر به خاطر فراوری مادربردهای فوق العاده باکیفیتش می شناسیم اما از سال 2018 تا به امروز، نام آن روی کارتن کارت گرافیک ها هم دیده می گردد. یکی از دلایل اصلی ورود ازراک به این عرصه، افزایش چشمگیر فعالیت ماینرها در زمینه ماینینگ و در نتیجه کاهش تعداد گرافیک ها در مقایسه با تقاضای کاربران بود.

اینکه این برند نوپا توانسته با همین سابقه 5 ساله، شرکت های پرآوازه را کنار زده و به رده ششم جدول برترین برندهای فراورینماینده کارت گرافیک برسد به خودی خود نشان دهنده کیفیت استثنائی محصولاتش هست. این شرکت بیشتر به فراوری کارت های AMD می پردازد و توانسته در این مدت کم به یکی از محبوب ترین شرکت ها در این زمینه تبدیل گردد.

تقریبا می توان گفت غیر ممکن است کارت گرافیکی از ازراک پیدا کنید که در آنالیز ها، نمره بدی دریافت نموده باشد. علاوه بر این ها، این شرکت قیمت مناسبی را هم چه برای محصولات مالی و چه بالارده در نظر می گیرد. نرخ خرابی بسیار پایین و پشتیبانی عالی از مشتری، از مزیت هایی است که با خرید کارت های ازراک دریافت می کنید.

5. Inno3D

Inno3D در سال 1998 فعالیت خود را شروع کرد تا بدین ترتیب در این زمینه یکی از باسابقه ترین شرکت های فهرست باشد. شاید کارت های فراوریشده به وسیله این شرکت در رده پریمیوم عملکردی نزدیک به برترین ها نداشته باشند اما علتی که سبب شده Inno3D را در این فهرست در رده پنجم دسته بندی کنیم، کارت های مالی فوق العاده مجذوب کننده این شرکت هستند که هم عملکرد بی نظیری دارند و هم قیمت مناسب. بدین ترتیب برای گیمرهای تازه کار و افرادی با محدودیت بودجه، گزینه های مجذوب کننده زیادی از این برند در دسترس قرار دارند.

با توجه به اطلاعات منتشر شده از وب سایت Digitec Galaxus، کارت های Inno3D از لحاظ نرخ خرابی شرایط بسیار فوق العاده ای دارند و تنها 0.5٪ کارت هایش در دو سال نخست بعد از نصب با مشکل روبرو شده اند. شگفت انگیز است بدانید کارت های این شرکت از لحاظ نرخ خرابی شرایط بهتری حتی از کارت های MSI و ایسوس دارند. تنها مسئله ای که با کارت های Inno3D خواهید داشت این است که تنوع بسیار کمی در بازار دارند و شاید آن مدلی که می خواهید اصلا به وسیله این برند فراوری نشده باشد.

4. EVGA

EVGA یکی دیگر از برندهای با تجربه در زمینه فراوری کارت گرافیک است که از گرافیک گرفته تا مادربرد، مانیتور و هر چیز دیگری مربوط به کامپیوتر را فراوری می نماید. این شرکت که در سال 1999 شروع به کار کرد، بیشتر به خاطر همکاری اش با انویدیا در نزد کاربران شناخته می گردد و عملکرد فوق العاده ای هم در این زمینه دارد. کارت های این شرکت از ظاهر بسیار خشن و زیبا، کیفیت ساخت مثال زدنی و عملکردی استثنائی بهره می برند و باب دل گیمرهایی هستند که بودجه زیادی برای ساخت یک سیسم گیمینگ در نظر گرفته اند.

EVGA بعلاوه از جمله شرکت هایی است که از لحاظ سیستم خنک نماینده، اگر برترین نباشد یکی از برترین هاست و در نتیجه با خیال راحت می توانید کارت های فراوری شده به وسیله آن را اورکلاک کنید و از انجام بازی های سنگین لذت ببرید. علاوه بر این ها، EVGA از لحاظ پشتیبانی از مشتریان هم عملکرد فوق العاده ای دارد و به لطف گارانتی طولانی مدت، عملا جای هیچ شک و شبهه ای را هنگام خرید برای کاربران باقی نمی گذارد.

اما حالا دیگر خبری از EVGA در دنیای کارت گرافیک ها نیست. این شرکت به خاطر مشاجره ای که با انویدیا داشته دیگر کارت های مبتنی بر انویدیا را فراوری نمی نماید و در نتیجه شما محصول تازهی از EVGA نمی بینید. با این حال هنوز هم گزینه های زیادی در بازار برای خرید در دسترس قرار دارند که می توانید با انتخاب آن ها، تجربه ای بی نقص و نفسگیر از انجام بازی های رایانه ای مورد علاقه خود داشته باشید.

3. گیگابایت

درست مثل ایسوس و MSI، گیگابایت یکی از سه چهره بزرگ فراورینماینده کارت گرافیک در دنیا محسوب می گردد که نام آن قطعا به گوشتان خورده است. این شرکت به خاطر فراوری کارت هایی با قیمت مناسب، فناوری های مجذوب کننده، طول عمر بسیار بالا، عملکرد پردازشی استثنائی و سیستم خنک نمایندگی عالی در میان کاربران شهره است. مهم نیست چه گیمری هستید و در چه سطحی بازی می کنید، امکان ندارد گیگابایت کارتی نداشته باشد که شما را راضی نگه دارد.

از جمله کارت های مجذوب کننده این شرکت می توان به سری Aorus Master و Vision اشاره نمود که در زمینه پردازشی کم نظیر هستند اما قیمت آن ها نسبتا بالاست. سری Gaming OC اما قیمت مناسب تری دارند ولی همچنان عملکرد آن ها واقعاً جای بحثی باقی نمی گذارد. علاوه بر این ها، گیگابایت هم با AMD و هم انویدیا رابطه خوبی دارد و این یعنی شما وقتی وارد بازار می شوید، تنوع خوبی از محصولات این شرکت شاهد خواهید بود. بسیاری از کارت های این شرکت از ابزارهای کاربردی برای اورکلاک بهره می برند تا بتوانید از نهایت توانشان استفاده کنید.

کارت های این شرکت بعلاوه از لحاظ طول عمر هم عملکرد بسیار خوبی دارند چون قطعات بسیار باکیفیتی در ساخت آن ها به کار گرفته می گردد اما برای رقابت با ایسوس و MSI، هنوز جای کار دارد چون نرخ خرابی آن ها در مقایسه با دو رقیب نام برده بیشتر است و پشتیبانی از مشتری شگفت انگیزی هم ندارد.

2. MSI

Micro-Star International یا همان MSI یکی از شرکت های برتر در زمینه فراوری کارت گرافیک است که از کارت گرافیک گرفته تا مادربرد، لپ تاپ، مانیتور و حتی ماوس و کیبورد، محصولات متنوع زیادی در سطح بازار دارد. این برند بیشتر توجه خود را به گیمرها معطوف نموده و گرافیک هایی هم که فراوری می نماید مبتنی بر هر دو برند AMD و انویدیا هستند.

MSI Suprim X به محصولاتی از این شرکت تلقی می گردد که برای گیمرهای حرفه ای در نظر گرفته شده اند؛ کسانی که می خواهند بیشترین کارایی را هنگام انجام بازی دریافت نمایند. Ventura، نام محصولات مقرون به صرفه تر این برند است که برای افرادی با بودجه محدود در نظر گرفته شده اند. در عین حال، سری Super Gaming هم در بازار وجود دارند که در واقع بین مدل MSI Suprim X و Ventura قرار می گیرند و طیف وسیعی از کاربران از آن ها استفاده می نمایند.

کارت های MSI عموما عملکرد فوق العاده ای در تمام زمینه ها دارند؛ زیبا، قدرتمند و در عین حال، خنک و بی صدا! وقتی برای خرید کارت گرافیک از برند MSI اقدام می کنید، احتیاجی نیست خیلی تحقیق کنید چون محصولی که خریداری می کنید قطعا راضی نگهتان می دارد. اگرچه طی چند سال اخیر از لحاظ پشتیبانی یک سری گله هایی از MSI شده اما این شرکت تایوانی در حال بهبود اوضاع در این بخش است. نرخ خرابی آن ها هم آنقدر پایین هست که جای هیچ نگرانی برای کاربران وجود نداشته باشد.

1. ایسوس

در نهایت می رسیم به ایسوس. بزرگ ترین و برترین شرکت فراورینماینده کارت گرافیک در دنیا که گرافیک، خنک نماینده، پاور، مادربرد، لپ تاپ، مانیتور، ماوس و کیبورد، پد ماوس و حتی گوشی هوشمند از جمله محصولاتی هستند که این برند فراوری می نماید.

ایسوس بعلاوه فناوری ساخت اتوماتیک مجذوب کنندهی دارد که انسان هیچ نقشی در آن ندارد و در نتیجه همه چیز به شکل فوق العاده استاندارد و حساب شده پیش می رود. نه فشار اضافی، نه خطای انسانی و نه هیچ اتفاق بد دیگر. بعلاوه کارت های فراوریشده به وسیله ایسوس بیش از 100 ساعت تحت فشار سنگین تست می شوند تا کیفیت آن ها ثابت گردد. در نتیجه امکانش کم است که محصولی از این شرکت بخرید و پشیمان شوید.

ایسوس مثل MSI و گیگابایت هم به فراوری کارت های مبتنی بر AMD مشغول است و هم انویدیا و تنوع فوق العاده بالایی هم در این زمینه دارد. کارت های این شرکت در دسته های مختلف برای انواع و اقسام گیمرها و کاربران عادی فراوری می شوند و اندازه رضایت مندی از آن ها هم فوق العاده بالاست.

آنچه که باعث شده محبوبیت ایسوس در نزد کاربران کاهش پیدا کند، مشتری مداری ضعیف و قیمت بسیار بالای محصولاتش است. البته قیمت زیاد بهای کیفیت استثنائی و بی رقیب محصولات این شرکت است اما مشتری مداری ضعیف عاملی است که باید حتما رفع گردد. هرچند گفته می گردد این شرکت هم مثل MSI در حال بهبود شرایط از این حیث است.

بزرگ ترین برندهای فراورینماینده کارت گرافیک؛ سخن پایانی

به صورت کلی، اگر از بین 5 برند برتر این فهرست، کارت گرافیک تهیه کنید، حداقل 2 سال می توانید بدون مشکل به انجام بازی های مختلف پرداخته و لذت ببرید. درصد خرابی کارت هایی هم که گفته شده این روزها در حال بهبودی است اما با این حال پیشنهاد می گردد سعی کنید از برندهای مطرح بازار کارت گرافیک تهیه کنید چرا که این قطعه در انجام کارهای سنگین گرافیکی به شدت تحت فشار قرار می گیرد و ضروری است از کیفیت ساخت بالایی برخوردار باشد تا بتواند احتیاجتان را به برترین شکل ممکن رفع کند.

توجه: هنگام خرید کارت گرافیک باید دقت کنید چه برندهایی با AMD و انویدیا همکاری دارند چون این مورد قطعا می تواند در اندازه رضایت مندی شما تأثیر مثبتی داشته باشد.

منبع: SlashGear

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 مهر 1402 بروزرسانی: 25 مهر 1402 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1650

به "از MSI تا ایسوس؛ بزرگ ترین برندهای تولیدکننده کارت گرافیک در جهانبزرگ ترین برندهای تولیدکننده کارت گرافیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از MSI تا ایسوس؛ بزرگ ترین برندهای تولیدکننده کارت گرافیک در جهانبزرگ ترین برندهای تولیدکننده کارت گرافیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید