مصر و قطر روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفتند

به گزارش سفر به هند، تهران (پانا)-پس از اجلاس اخیر شورای همکاری خلیج فارس که به نشست آشتی با قطر معروف شد، وزارت خارجه مصر از شروع دوباره روابط دیپلماتیک با دوحه اطلاع داد.

مصر و قطر روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفتند

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

وزارت خارجه مصر، امروز (چهارشنبه)، در بیانیه ای اظهار داشت که این کشور و قطر روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفته اند.

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع، در این بیانیه آمده است که مصر و قطر در راستای تعهدات وارد شده در بیانیه العلا، بر از سرگیری روابط دیپلماتیک خود توافق نموده اند.

در ادامه این بیانیه آمده است که مصر و قطر یادداشتی رسمی تقدیم یکدیگر کردند که در آن، بر از سرگیری روابط دو طرف تأکید شده است.

پیش از این اعلام، قاهره اعلام نموده بود که ممنوعیت ورود هواپیماهای قطری به حریم هوایی این کشور رسما برداشته شده است.

این تصمیم پس از امضای توافق آشتی در نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس در العُلا واقع در شمال غرب عربستان سعودی اتخاذ می گردد؛ نشستی که در آن توافق تنش زدایی میان 4 کشور عربی (عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر) با قطر امضاء شد.

چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن سال 2017 روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور، سیزده شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان المسلمین و حماس را برای از سرگیری این روابط معین نموده بودند.

استان العُلا در شمال غرب عربستان سعودی اخیرا شاهد چهل و یکمین نشست اعضای شورای همکاری خلیج فارس بود و در این نشست با امضای بیانیه ای، به بحران میان قطر و کشورهای عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر خاتمه داده شد.

این توافق درحالی امضا شد که دوحه به هیچ یک از شروط کشورهای عربی علیه خود تن نداد. طی محاصره دریایی، هوایی و زمینی قطر از سوی این چهار کشور عربی، دوحه از حریم هوایی ایران برای عبور ناوگان هوایی خود استفاده می کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 751

به "مصر و قطر روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصر و قطر روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید