مساجد تاجیکستان برای مقابله با کرونا تعطیل شد

به گزارش سفر به هند، شورای علمای مرکز اسلامی جمهوری تاجیکستان مجددا رفتن به مسجد و اقامه نماز در آن را به منظور جلوگیری از ویروس کرونا ممنوع گفت.

مساجد تاجیکستان برای مقابله با کرونا تعطیل شد

به نقل از خبرگزاری آناتولی، ریاست شورای علمای مرکز اسلامی جمهوری تاجیکستان با انتشار بیانیه ای در وب سایت رسمی خود، اقامه نماز جمعه، نماز جماعت و نماز تراویح در ماه رمضان را در کلیه مناطق این کشور برای مقابله با ویروس کرونا ممنوع خاطرنشان کرد.

شورای مذکور در بیانیه خود آورده است: با توجه به شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا و طبق تجربه کشورهای اسلامی، از جمله عربستان، ترکیه، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان که نماز را در مساجد ممنوع کرده اند، نیاز به توقف موقت اقامه نماز در کشور ما نیز به وجود آمد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اقامه نماز جماعت، نماز جمعه و نماز تراویح در مساجد تا بهبود یافتن شرایط، از روز 18 آوریل 2020 ممنوع است. همچنین در ماه رمضان برگزاری هرگونه تجمع، اقامه نماز تراویح، افطار و آئین و مراسم دیگر منع شده است.

این در حالی است که بار نخست، شورای علمای مرکز اسلامی جمهوری تاجیکستان در تاریخ 5 ماه مارس گذشته از مردم خواسته بود از اقامه نماز جمعه، نماز جماعت در کلیه مناطق این کشور برای مقابله و مهار ویروس کرونا خودداری کنند اما در 20 مارس کمیته امور دینی تاجیکستان خاطرنشان کرد که پس از ضدعفونی شدن مساجد درهای این اماکن مقدس برای اقامه نماز مجددا باز شده است.

مقامات تاجیکستان اعلام کرده اند که تا به امروز هیچ مورد مثبت ویروس کرونا در این کشور به ثبت نرسیده است.

تاجیکستان در پی شیوع ویروس کرونا در ووهان چین٬ گذرگاه مرزی با این کشور را در 30 ژانویه بست و در پی آن گذرگاه های مرزی با افغانستان٬ ازبکستان و قرقیزستان را نیز برای هر گونه رفت و آمد تعطیل کرد.

دولت تاجیکستان از 20 مارس تمام پروازها را متوقف کرده و شهروندان بازگشتی از کشورهای دیگر را به قرنطینه اجباری فرستاد. در چارچوب قرنطینه اجباری از اول فوریه تا 13 آوریل 7 هزار و 560 تاجیک جهت پیشگیری از شیوع کرونا در این کشور برای 14 روز قرنطینه شدند. کننده سازمان جهانی بهداشت در تاجیکستان نیز خاطرنشان کرد، تست کرونای همه افراد در قرنطینه بوده به آزمایشگاه های لندن و مسکو فرستاده شد که نتیجه تمام این افراد منفی بوده است.،ایسنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 297

به "مساجد تاجیکستان برای مقابله با کرونا تعطیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مساجد تاجیکستان برای مقابله با کرونا تعطیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید