مبلغ یارانه جدید چقدر است؟

به گزارش سفر به هند، یارانه معیشتی کرونا برای افراد تحت پوشش نهاد های حمایتی، از امشب به مدت چهار ماه پرداخت خواهد شد.

مبلغ یارانه جدید چقدر است؟

به گزارش خبرآنلاین، سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا و همچنین مصوبه مجلس شورای اسلامی و به دنبال تفاهم حاصله مبنی بر حمایت از معیشت اقشار کم درآمد که در شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا کسب در آمد آن ها مختل شده است، مقرر شد از امشب به افراد تحت پوشش نهاد های حمایتی هر نفر ماهیانه 120 هزار تومان پرداخت گردد.

بر این اساس به سایر افراد مشمول این یارانه، ماهیانه 100 هزار تومان پرداخت خواهد شد. بر اساس تصمیم گیری های اجرا شده این یارانه به خانوار هایی هیچ یک از اعضای آن ها حقوق ماهانه دریافت نمی نمایند، تعلق می گیرد.

همچنین خانوار هایی که هیچ یک از اعضای آن ها بیمه پرداز نباشند و خانوار هایی که اعضای آن ها طبق شاخص های بانکی از درآمدحداقلی برخوردار نباشند، مشمول دریافت این یارانه خواهند شد.

یارانه صد هزار تومانی به افرادی که در گروه یارانه معیشت بگیر باشند، پرداخت می گردد. به این ترتیب با توجه به پرداخت یارانه معیشتی به 60 میلیون نفر از جمعیت ایران، این یارانه به این تعداد از مردم تعلق خواهد گرفت. در حال حاضر یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومان، یارانه معیشتی برای خانواده های یک نفره 55 هزار تومان، خانواده های دو نفره 103 هزار تومان، خانواده های سه نفره 138 هزار تومان، خانواده های چهار نفره 172 هزار تومان و خانواده های پنج نفره و بیشتر 205 هزار تومان است. به موجب اعلام سازمان برنامه و بودجه یارانه سوم برای یارانه بگیران معیشتی و خانوار های هدف 100 هزار تومان و برای خانوار های تحت پوشش نهاد های حمایتی 120 هزار تومان به ازای هر نفر است.

در این صورت اگر خانواری چهار نفره مشمول هر سه یارانه باشد، در ماه مبلغی برابر با 572 هزار تومان یارانه دریافت می نماید. این خانواده در صورتی که تحت پوشش نهاد های حمایتی باشد، 80 هزار تومان بیش از این مبلغ دریافت خواهد نمود.

یارانه سوم از ساعت 12 روز 27 اذر در حساب های سرپرستان خانوار واقع شده است.

اولین مرحله این حمایت معیشتی ساعت 24 روز 27 آذرماه 1399 به حساب افراد مشمول واریز می گردد

منبع: فرارو
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 738

به "مبلغ یارانه جدید چقدر است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "مبلغ یارانه جدید چقدر است؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبلغ یارانه جدید چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید