خودرو های لوکس و خانه ها باید مشمول مالیات شوند

به گزارش سفر به هند، عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: دریافت مالیات از ثروت و دارایی اشخاص مثل خودرو و خانه در بیشتر کشور های جهان وجود دارد و موضوعی پذیرفته شده است. در ایران هم باید به این سمت حرکت کنیم.

خودرو های لوکس و خانه ها باید مشمول مالیات شوند

جهت دریافت خدمات طراحی فضای سبز ویلا در شمال با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، جبار کوچکی­ نژاد عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درباره لزوم دریافت مالیات از ثروت و دارایی اشخاص (خانه و ماشین) گفت: با توجه به کاهش درآمد های نفتی کشور در کمیسیون تلفیق سعی شد منابع دولت افزایش یابد و یکی از این منابع هم اخذ مالیات از خودرو ها و خانه های لوکس است. به همین دلیل، اعضای کمیسیون تلفیق درصدد تصویب مصوبه­ ای برای دریافت مالیات از خانه و خودرو های لوکس بودند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مصوب شده تا از ماشین های بالای 700 میلیون و خانه های بالای 10 میلیارد تومان مالیات گرفته گردد. به اعتقاد بنده این تصمیم مجلس درست و منطقی است. حتی جا داشت سقف این مبالغ را کاهش دهیم. این نوع مالیات­ ها نه تنها موجب افزایش درآمد دولت می گردد بلکه باعث خواهد شد دولت بتواند حق خود را از افراد مرفه و کسانی که در حوزه کالای لوکس فعالیت می­ نمایند، بگیرد.

کوچکی نژاد با بیان اینکه خانه های خالی را نیز باید مشمول مالیات کرد، گفت: دریافت مالیات از خانه­ های خالی باید به طور جدی پیگیری گردد. متاسفانه هنوز در این زمینه اقدامی در کشور صورت نگرفته است.

وی در ادامه اضافه نمود: دریافت مالیات از خانه های خالی علاوه بر درآمدزایی بر دولت به دلیل مقابله با سوداگری و دلالی مسکن در کاهش قیمت مسکن نیز تاثیرگذار است.

نماینده مردم رشت در انتها توضیح داد: دریافت مالیات از ثروت و دارایی اشخاص مثل خودرو و خانه در بیشتر کشور های جهان وجود دارد و موضوعی پذیرفته شده است. در ایران هم باید به این سمت حرکت کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 107

به "خودرو های لوکس و خانه ها باید مشمول مالیات شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرو های لوکس و خانه ها باید مشمول مالیات شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید