جزییات صلح آذربایجان و ارمنستان از زبان پوتین

به گزارش سفر به هند، خبرنگاران : رییس جمهور روسیه گفت: ما تصور می کنیم که توافقات اجرا شده شرایط لازم را برای حل و فصل طولانی مدت و تمام عیار بحران در اطراف قره باغ به صورت عادلانه و به نفع ملت های ارمنستان و آذربایجان ایجاد خواهد نمود.

جزییات صلح آذربایجان و ارمنستان از زبان پوتین

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه بامداد سه شنبه در بیانیه ای گفت: بر اساس توافقنامه امضا شده بین سه طرف، جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در مواضع خود متوقف و نیروی حافظ صلح فدراسیون روسیه در امتداد خط تماس در قره باغ و جمهوری ارمنستان مستقر می گردد.

همچنین آوارگان و پناهندگان به خاک قره باغ و مناطق مجاور تحت کنترل کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برمی گردند و تبادل اسرای جنگی، سایر افراد بازداشت شده و اجساد کشته شدگان انجام می گردد.

به همین دلیل کنترل ارتباطات حمل و نقل، با یاری مقامات سرویس مرزبانی روسیه انجام می گردد.

پوتین گفت: ما تصور می کنیم که توافقات اجرا شده شرایط لازم را برای حل و فصل طولانی مدت و تمام عیار بحران در اطراف قره باغ به صورت عادلانه و به نفع ملت های ارمنستان و آذربایجان ایجاد خواهد نمود.

وزارت دفاع روسیه هم خاطرنشان کرد روسیه با هواپیمای حمل و نقل نظامی حافظ صلح و 470 قطعه تجهیزات را به قره باغ کوهستانی اعزام کرد.

این وزارتخانه گفت: برای کنترل آتش بس و درگیری ها در منطقه درگیری قره باغ ، یک گروه صلحبان فدراسیون روسیه شامل یکهزار و 960 یرباز ، 90 زره پوش ، 380 واحد خودرو و تجهیزات ویژه مستقر شده است.

وزارت دفاع روسیه اضافه نمود که نیروهای حافظ صلح با هواپیمای حمل و نقل نظامی از میدان هوایی اولیانوفسک منتقل می شوند. هسته اصلی نیروها زیرمجموعه تیپ 15 تفنگ موتوری جداگانه (صلح طلبی) منطقه نظامی مرکزی خواهد بود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 597

به "جزییات صلح آذربایجان و ارمنستان از زبان پوتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات صلح آذربایجان و ارمنستان از زبان پوتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید