ترامپ یک جنایتکار دیگر را هم بخشید

به گزارش سفر به هند، ایرنا نوشت: سربازان آمریکایی مستقر در عراق اعلام کردند که دونالد ترامپ یکی از فرماندهان نظامی این کشور که جنایت های جنگی وحشتناکی در عراق انجام داده بود را عفو کرد.

ترامپ یک جنایتکار دیگر را هم بخشید

به نوشته خبرگزاری الغد نیوز عراق، عفو این جنایتکار جنگی با وجود ارتکاب جرایم غیرانسانی در عراق حتی موجب شگفتی و حیرت سربازان نیروی دریایی ایالات متحده شده است.

همکاران او اعلام کردند ادوارد گالاگر یکی از فرماندهان آمریکایی هنگام اشغال عراق به تمام معنا فردی روانی و وحشی بود که جنایت های غیرانسانی زیادی انجام داد.

کوری اسکات یکی از همرزمان او به عنوان شاهد به روزنامه نیویورک تایمز گفته که ادوارد گالاگر رئیس عملیات نظامی در عراق آن چنان روانی و غیر عادی بود که به هر جنبده در حال حرکت شلیک می کرد.

در یکی از ویدیو ها که در خصوص جنایت هایش منتشر و در خصوص آن تحقیق شده گالاگر در حال هدف قرار دادن یک نوجوان 12 ساله بی دفاع و همچنین کشتن یک زندانی با چاقوی شکار نشان داده می گردد.

گالاگر پایان در ژوئیه گذشته به اتهام قتل توسط هیات منصفه ارتش تبرئه شد اما پس از محکومیت به سبب دریافت فیلم از زندان ایالتی محکوم شد، با این حال وی پایان پس از دخالت ترامپ در ماه نوامبر از همه مجازات ها از جمله جنایت هایش در عراق تبرئه و عنوان و درجه نظامی اش نیز به او بازگرانده شد.

نظامیان آمریکایی از 20 مارس 2003 میلادی تا 18 دسامبر 2011 به مدت حدود 9 سال عراق را اشغال کردند.

در مدت اشغال نظامی امریکا، نظامیان این کشور جنایت های بی شماری علیه مردم بی دفاع و غیر نظامیان عراقی انجام دادند.

اردیبهشت 98 نیز دونالد ترامپ با صدور دستوری یک نظامی دیگر آمریکایی به نام مایکل بهنا را که سال 2009 به علت تیراندازی و قتل یک زندانی عراقی به 15 سال زندان محکوم شده بوده را عفو کرد.

در خصوص دیگر، یک سرباز آمریکایی که مسوول کشتار 24 شهروند عراقی بود، 24 ژانویه 2012 از سوی دادگاهی در این کشور تبرئه شد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 52

به "ترامپ یک جنایتکار دیگر را هم بخشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ یک جنایتکار دیگر را هم بخشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید