افزایش 12 برابری فوتی های کرونا در مبتلایان به بیماری های مزمن

به گزارش سفر به هند، گزارش دولت ایالات متحده آمریکا نشان می دهد که نرخ مرگ و میر در بیماران کروناویروس مبتلا به بیماری های مزمن نسبت به افراد دیگر 12 برابر بیشتر است.

افزایش 12 برابری فوتی های کرونا در مبتلایان به بیماری های مزمن

به گزارش خبرنگاران، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا گزارشی منتشر کرد که تاکید کننده خطرات ناشی از بیماری های قلبی، دیابت و ریوی است. این بیماری ها سه مشکل جسمی اصلی در بیماران مبتلا به کووید-19 هستند.

این گزارش بر اساس بررسی 1.3 میلیون مورد قطعی کروناویروس در فاصله اواخر ماه ژانویه تا خاتمه ماه مه است. اطلاعات مربوط به بیماری ها و شرایطِ سلامت تنها 22 درصد از بیماران در دسترس بوده است.

آمارهای موجود نشان داد که این افراد 32 درصد به بیماری های قلبی، 30 درصد به دیابت و 18 درصد به بیماری مزمن ریوی از جمله آسم و آمفیزم مبتلا بوده اند.

همچنین آمارها حاکی از آن است در میان بیماران مبتلا به یک نوع بیماری مزمن، نرخ مرگ و میر حدود 20 درصد بوده و این درحالیست که نرخ مرگ و میر در میان مبتلایان به کووید-19 که دچار بیماری مزمن دیگری نبوده اند تقریبا دو درصد اعلام شده است. علاوه بر این، احتمال بستری شدن بیماران کووید-19 مبتلا به بیماری های مزمن در بیمارستان شش برابر بیشتر بوده است.

به گزارش مدیکال اکسپرس، به گفته متخصصان آمریکایی مبتلایان به کووید-19 که دچار بیماری مزمن هستند بیشتر احتمال دارد به نوع شدید بیماری کووید-19 مبتلا شوند با این حال نمی توان احتمال ابتلای شدید و مرگ ناشی از ابتلا به کووید-19 در افرادی با شرایط جسمی سالم را نیز نادیده گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 417

به "افزایش 12 برابری فوتی های کرونا در مبتلایان به بیماری های مزمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 12 برابری فوتی های کرونا در مبتلایان به بیماری های مزمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید