اطلاعاتی باورنکردنی درباره خطر سرفه بیمار کرونایی

به گزارش سفر به هند، خبرنگاران : ویروس کرونا همچنان در حال قربانی دریافت روزانه است و اسرار و معما های حول و حوش آن از زمان پیدایش، دانشمندان را سر درگم نموده است.

اطلاعاتی باورنکردنی درباره خطر سرفه بیمار کرونایی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، پژوهشی به وسیله شبیه سازی، نشان داد فردی که سرفه می نماید می تواند قطراتی را تا بیش از 6 فوت (2 متر) پراکنده کند و هر فرد کوتاه قدتر از کسی که سرفه نموده، ممکن است در جهت سقوط ذرات پراکنده شده از سرفه قرار گیرد. موضوع ذرات بزاق پرتاب شده در اثر سرفه در دوران پاندمی کرونا، توجه بسیاری از دانشمندان را به خود جلب نموده است.

از سوی دیگر در مطالعه جدید انتشار یافته در 3 نوامبر در مجله فیزیک مایعات آمده است که خطر انتشار کرونا به وسیله قطرات پراکنده شده در اثر سرفه، درمحیط های بیرونی استوایی متفاوت هستند.

یکی از پژوهشگران این تحقیق نوشته است: چه بسا خردسالان در مقایسه با عظیمسالان، با توجه به جهت سقوط این ذرات، بیشتر در معرض ابتلا قرار داشته باشند.

در این تحقیق توصیه شده است نوجوانان و عظیمسالان کوتاه قد باید فاصله بیش از 2 متر را با افراد قد بلندتر از خود داشته باشند.

ماسک های طبی قادر به جلوگیری از پخش ذرات عظیم هستند و به همین دلیل هم استفاد از آن ها توصیه شده است.

پژوهندگان آژانس علوم و فناوری سنگاپور، شبیه سازی هایی را از جهت حرکت قطرات پراکنده شده از افراد هنگام سرفه در کنار فردی که فاصله نزدیکی از او دارد، ساخته اند. این شبیه سازی با قطراتی با حجم های گوناگون در دمای های مختلف، رطوبت نسبی، سرعت باد و فواصل متفاوت بین فرد سرفه نماینده و فردی در نزدیکی او انجام گرفته است. بر اساس این مطالعه جدید، زمانی که سرعت وزش باد به 2 متر در ثانیه یا 4 مایل در ساعت می رسد، مسافتی که قطرات پراکنده شده با حجم تقریبی 100 میکرومتر و 1000 میکرومتر می توانند طی نمایند به 21.6 فوت و 4 فوت پیاپی در دمای 30 درجه برسد.

برای قطره 100 میکرو متری، این مسافت حرکت از 3 فوت بدون وزش باد به 22 فوت هنگام وزیدن باد با سرعت 6.7 مایل در ساعت می رسد.

این تحقیق در بردارنده بعضی محدودیت هاست ازجمله اینکه صرفا نتایج متکی بر شبیه سازی ها است و نه آزمایش در زندگی حقیقی. هنوز میزان تاثیر دمای اطراف و رطوبت بر توان ادامه حیات ویروس کرونا روشن نیست.

این نخستین بار نیست که یکی از نمونه های شبیه سازی، نشان داده که قطرات ناشی از سرفه می تواند تا بیش از 6 فوت حرکت کند. پژوهشی جداگانه از قبرس که ماه مه گذشته منتشر شد، نشان داد که وزش نسیم ملایم می تواند بعضی از قطرات را تا 18 فوت هم با خود ببرد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 668

به "اطلاعاتی باورنکردنی درباره خطر سرفه بیمار کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعاتی باورنکردنی درباره خطر سرفه بیمار کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید