معضل زیست محیطی توقف پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 10؛ میلیون ها دستگاه رایانه باید بازیافت شوند

به گزارش سفر به هند، گزارش پژوهشی شرکت تحلیل گر بازار فناوری کانالیس Canalys می گوید برنامه مایکروسافت برای توقف پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز 10 می تواند باعث راهی شدن حدود 240 میلیون دستگاه رایانه برای بازیافت گردد.

معضل زیست محیطی توقف پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 10؛ میلیون ها دستگاه رایانه باید بازیافت شوند

مایکروسافت میخواهد پشتیبانی از ویندوز 10 را تا اکتبر 2025 متوقف کند، اما برنامه ای را برای ادامه پشتیبانی و به روز رسانی های امنیتی برای ویندوز 10 تا اکتبر 2028، به ازای پرداخت مبلغی نامشخص در سال، ارائه می نماید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ضایعات الکترونیکی رایانه های دارای سیستم عامل ویندوز 10 که دیگر مورد استفاده قرار نخواهند گرفت می تواند حدود 480 میلیون کیلوگرم وزن داشته باشد، که معادل وزن 320 هزار خودرو است.

در حالی که بسیاری از این رایانه ها می توانند برای سال ها پس از توقف پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 10 همچنان فعال بمانند، ولی شرکت کانالیس می گوید دستگاه های بدون به روزرسانی امنیتی مشتری زیادی ندارد.

به اعتقاد این شرکت تحلیل گر بازار فناوری، اگر ساختار قیمت گذاری برای پشتیبانی از ویندوز 10 مانند گذشته باشد، خرید رایانه های نو می تواند ارزان تر باشد و تعداد رایانه های قدیمی که باید اسقاط شوند افزایش می یابد.

مایکروسافت به درخواست رویترز برای اظهار نظر درباره اثرات زیست محیطی کنار گذاشتن دستگاه های ناسازگار با سیستم عامل ویندوز 11 پاسخ نداده است؛ با این حال به نوشته این خبرگزاری، هارد دیسک های رایانه ها و سرورهای ذخیره سازی اطلاعات می تواند برای جمع آوری مواد لازم برای استفاده در موتور خودروهای برقی و حتی فراوری انرژی تجدیدپذیر بازیافت شوند.

مایکروسافت 11 خرداد 1394 سیستم عامل ویندوز 10 را به بازار عرضه کرد.

ویندوز 10 با قابلیت انطباق بر تلفن های هوشمند طراحی شده و این امکان را به کاربران می دهد که همزمان روی رایانه شخصی، تبلت، تلفن یا سایر وسایل الکترونیکی خود از یک سیستم عامل استفاده نمایند.

نسل بعدی سیستم عامل این شرکت آمریکایی، که پیش بینی می گردد فناوری پیشرفته هوش مصنوعی را به رایانه های شخصی بیاورد، می تواند بازار نه چندان گرم رایانه های شخصی را رونق بیشتری دهد.

منبع: انتخاب
انتشار: 1 دی 1402 بروزرسانی: 1 دی 1402 گردآورنده: tour-india.ir شناسه مطلب: 1657

به "معضل زیست محیطی توقف پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 10؛ میلیون ها دستگاه رایانه باید بازیافت شوند" امتیاز دهید

1 کاربر به "معضل زیست محیطی توقف پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 10؛ میلیون ها دستگاه رایانه باید بازیافت شوند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معضل زیست محیطی توقف پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 10؛ میلیون ها دستگاه رایانه باید بازیافت شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید